خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان؛

دولت در مسیر تقویت تولید اهتمام ویژه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۶۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به اینکه مجموعه نظام بویژه دولت در مسیر تقویت تولید اهتمام ویژه دارند گفت: ارتباط مستمر تولیدکنندگان با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در بازگو کردن مشکلات بسیار موثر است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد احمدی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ماسال، حضور اعضاء استانی این کارگروه در این شهرستان را گامی در جهت رفع مشکلات تولید به عنوان موتور محرکه توسعه دانست و افزود: افزایش سطح تولید در جامعه می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی اقتدار ملی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رونق واحدهای تولیدی می‌تواند در کنار ایجاد شغل، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان نیز در زمان ورود به این عرصه باید شرایط دریافت و بازپرداخت تسهیلات و نیز بازگشت سرمایه خود را درنظر بگیرند تا با مشکل مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه تولیدکنندگان در زمان مواجه با مشکلات نباید صرفاً از بانک‌ها گلایه کنند گفت: همانطور که سیستم بانکی می‌تواند در جهت توسعه تولید با پرداخت تسهیلات مشارکت کند در زمان دریافت مطالبات نیز دارای ضوابط و الزاماتی است.

سید محمد احمدی با اشاره به اینکه سهم شهرستان ماسال از محل رونق تولید حدود 16 میلیارد تومان است گفت: امیدواریم واحدهایی که می‌توانند از محل این تسهیلات تولید را رونق دهند از ظرفیت آن استفاده کنند.  

وی با بیان اینکه 29 هزار نفر از جمعیت شهرستان ماسال در مناطق روستایی زندگی می‌کنند گفت: ظرفیت‌های موجود در روستاها می‌تواند نقش بسزایی در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی داشته باشد.

سید محمد احمدی با اشاره به پرداخت حدود 7 میلیارد تومان از محل 3.8 میلیارد تومان تخصیص 50درصد اولیه سهم شهرستان ماسال در تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه انحراف در پرداخت تسهیلات، در حوزه مشاغل خانگی باید با تصویب کارگروه استانی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت‌ها و موقعیت‌های بسیار شهرستان ماسال در بخش‌های صنعت و کشاورزی معتقدیم حوزه گردشگری می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت این شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی به عنوان یک حرکت جدید در مسیر توسعه گردشگری استان تعریف شده است اظهار داشت: باتوجه به اینکه مقدمات و زیرساخت‌های بوم‌گردی در حال حاضر فراهم شده تسهیلات این بخش باید با قوت پرداخت شود.

در این جلسه به مشکلات 10 واحد تولیدی شهرستان ماسال رسیدگی و تصمیمات لازم در جهت رفع آن مصوب  شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز