خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا :

مساعدت بانک ها و سازمان نظام مهندسی نسبت به اجرای طرح های بوم گردی در آستارا

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۰۷۷

فرماندار آستارا از بانک ها و سازمان نظام مهندسی خواست تا نسبت به فراهم آوری تسهیلات و مساعدت در هزینه های نقشه و نظارت ساخت و ساز‌های طرح بوم گردی همکاری و مساعدت را داشته باشند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه بوم گردی شهرستان آستارا بیان کرد: با پیگیری های شهرستانی و با توجه به دستور استاندار گیلان در خصوص اجرای طرح های بوم گردی هم اکنون ۵۸ واحد بوم گردی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

 وی اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده در این زمینه مشکلات ناشی از مقررات سازمان نظام مهندسی در محاسبه هزینه های مربوطه و پرداخت تسهیلات بانکی است که نیازمند توجه و دستور و پیگیری‌های ویژه است.

 وی ادامه داد: این مساعدت ها و پیگیری‌ها می‌تواند موجب تشویق سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد طرح‌های بوم گردی درآستارا شود.

 به گفته وی؛ نباید متقاضیان را با پیچیدگی قوانین و عدم حمایت های لازم از سوی دستگاه‌های متولی ناامید و دلسرد کرد.

 فرماندار آستارا تأکید کرد: برای اجرای این مقدار واحد بوم گردی بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید از سوی بانکها پرداخت شود.

 رنجکش یادآور شد: شهرستان آستارا با توجه به برنامه‌ریزی‌های که در این شهرستان شده است زمینه‌های اجرای طرح‌های بزرگ بوم گردی را دارد اما نیازمند حمایت ها و انجام وعده‌های مربوطه توسط دستگاه‌های اجرایی است .

وی گفت: متقاضیان در زمینه دریافت پروانه ساخت با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته از طریق بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان مشکلی نخواهند داشت .

وی خواستار تخصیص حداقل ۵۰ درصدی پرداخت هزینه های نظام مهندسی با توجه به پیگیری های استاندار گیلان از این سازمان و مساعدت‌های ویژه در این زمینه شد تا زمینه‌های تشویق متقاضیان و سرمایه‌گذاران بیشتر فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز