خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان خبر داد:

افتتاح و بهره‌برداری از هفتمین کتابخانه‌عمومی خیرساز گیلان در رودسر

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۹۳

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نخستین مجمع عمومی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان‌گیلان از افتتاح و بهره‌برداری از هفتمین کتابخانه عمومی خیرساز استان گیلان در شهر واجارگاه شهرستان رودسر در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا از رودسر، نخستین مجمع انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان با حضور پریسا کرمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ محمدحسن عاقل منش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت؛ کیمیا تنهایی، نائب رئیس این انجمن؛ هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان؛ رضا رسولی، عضو شورای اسلامی شهر رشت؛ زهرا بدن آرا، معاون توسعه کتابخانه ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ عابد رمضانی پور، رئیس اداره امور همکاری ها و مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

 تکمیل کتابخانه مرکزی رشت نیازمند ورود خیرین است
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این نشست با اشاره به ظرفیت مهم و تاثیرگزار خیرین در توسعه زیرساختی در حوزه های مختلف گفت: تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان در جهت ورود و جذب حامیان و خیرین کتابخانه ها و کمک به اعتلای فرهنگ مطالعه در گیلان انجام شد.
پریسا کرمی با ابراز خرسندی از فعال شدن این انجمن در استان، بر حمایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان از برنامه های انجمن تاکید و آنرا در راستای بهبود شاخصهای مطالعه در استان عنوان کرد.
کرمی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه کتابخانه ها آینده روشن برای فرزندانمان بدنبال خواهد داشت خاطرنشان کرد: ورود حامیان و خیرین کتابخانه ساز به عرصه حمایت مادی و معنوی کتابخانه های عمومی استان گیلان از گذشته آغاز شده و استان گیلان امروز با داشتن 6کتابخانه عمومی خیرساز در سراسر استان به وجود این خیرین افتخار می کند. 
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در این نشست از افتتاح و بهره برداری از هفتمین کتابخانه عمومی خیرساز استان گیلان در شهر واجارگاه شهرستان رودسر در سالجاری خبرداد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت پروژه درحال احداث کتابخانه مرکزی رشت نیز گفت: کتابخانه مرکزی شهر رشت پس از گذشت15سال از آغاز عملیات احداث آن امروز تنها 42درصد پیرفت فیزیکی داشته که امیدواریم با فعال تر شدن انجمن خیرین کتابخانه ساز استان این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.
 
عاقل منش: رسالت مهم انجمن خیرین کتابخانه استان گیلان کمک رفع نیازهای کتابخانه هاست
مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان نیز در ادامه این نشست ضمن قدردانی از حمایت سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان از انجمن خیرین و تلاش برای پویاترشدن این انجمن اظهار امیدواری کرد تا با فعال تر شدن آن بخش اعظمی از مشکلات مجموعه کتابخانه ها خصوصا در حوزه فضای مطالعه در استان مرتفع شود.

محمدحسن عاقل منش یکی از مهمترین وظایف انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان را جذب خیرین و افراد علاقمند به کمک به کتابخانه ها از اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: رسالت مهم انجمن خیرین کتابخانه استان گیلان کمک به رفع نیازهای کتابخانه هاست.
 
رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت همچنین با بیان اینکه هر یک اعضای این انجمن می توانند ظرفیت بسیار مناسبی در دستگاه های تحت مدیریت خود برای رفع موانع قانونی در حوزه توسعه کتابخانه های استان بردارند از اعضای انجمن خواست با تشکیل کمیته های تخصصی در جهت رفع این موانع تلاش کنند.
 
در این نشست همچنین اعضای این انجمن به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه فعال تر شدن نقش انجمن خیرین کتابخانه ساز استان پرداختند. شناسایی و دعوت از خیرین علاقمند به حمایت از کتابخانه های عمومی، تشکیل کمیته های ویژه پیگیری موضوعات مطرح شده در جلسات انجمن، تهیه سند نیازمندی های واقعی بر اساس استاندارد کتابخانه های عمومی در حوزه های احداث بنا، تامین منابع کتاب، تجهیزات، تعمیرات، نیازمندی های زیرساختهای فناوری اطلاعات، و تدوین برنامه های تبلیغاتی همه جانبه در جهت جذب خیرین، تصویب شیوه نامه اجرایی نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان با تشکیل دو ستاد مرکزی و اجرایی و تصویب آیین نامه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز