خبرگزاری کار ایران

در نهمین اجلاس مدیران بنادر کشورهای ساحلی خزر مورد توافق قرار گرفت:

توسعه حمل و نقل کانتینری با ایجاد خطوط منظم کانتیری در خزر/ توسعه مسافرت و توریست دریایی بین کشورهای حاشیه خزر

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۵۳

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: ایجاد خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری در نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر مورد توافق کشورهای عضو قرار گرفت.

به گزارش ایلنا ، حسین چراغی درباره نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر، اظهار داشت:  نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر به میزبانی کشور قزاقستان در شهر بندری اکتائو و با حضور نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و فدراسیون روسیه به کار خود پایان داد . 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: در نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر، ایجاد خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری در خزر، ساده‌سازی فرایندها برای تسریع در حمل کالا از مسیر ایران- خلیج فارس- هند و بالعکس، به اشتراک گذاری اطلاعات کالا و مشتریان از طریق ایجاد یک وب سایت مشترک، توسعه مسافرت و توریست دریایی بین کشورهای حاشیه خزر مطرح شد که مورد توافق اعضای اجلاس قرار گرفت. 
چراغی خاطرنشان کرد: همه مدیران بنادر حاشیه خزر بر این نکته تاکید داشتند برای توسعه حمل و نقل دریایی و تبادل کالا بایستی بازارهای هدف شناسایی شوند و برای هر کدام از ظرفیت‌های بازار به صورت جداگانه استراتژی تعرفه گذاری و تسهیلات بندری در جهت کاهش زمان حمل و نقل کالا و قیمت نهایی کالا اتخاذ شد. 
وی اضافه کرد: مدیران بنادر حاشیه خزر یکی از مناسب ترین مسیرها برای انتقال کالا را بنادر ایران معرفی کردند و بر این مهم تاکید داشتند که برای توسعه حمل و نقل دریایی و تبادلات تجاری بایستی هدفمند قیمت و زمان را در مسیر کریدور شمال - جنوب تغییر داد و مناسب با نوع و حجم کالا و با استفاده از مزایای حمل و نقل کانتینری نسبت به تکمیل ظرفیت های بنادر حاشیه خزر اقدام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز