خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

تعیین مصادیق گران‌فروشی واقع‌بینانه باشد/ بخشی از افزایش قیمت‌ها کاذب است/ برخورد جدی با قیمت‌گذاری‌های خودسرانه

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۹۵۷

استاندار گیلان نگاه سخت‌گیرانه در قانون‌گذاری را موجب شکسته‌شدن قبح جرایم دانست و تصریح کرد: تعیین مصادیق گران‌فروشی باید واقع‌بینانه باشد و پسندیده نیست همه اصناف را مجرم تلقی کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در ستاد تنظیم بازار استان گیلان اظهار داشت: برای تعیین قیمت‌های منطقی و مناسب باید از اصناف مشورت گرفت.

وی انتظار فروش اجناس به قیمت سال گذشته را غیرمعقول دانست و افزود: تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده حلقه‌های یک زنجیره هستند که هیچ‌کدام نباید نابود شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان مدنظر قرار دادن مشکلات تولید کنندگان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: بخشی از افزایش قیمت ها کاذب است که باید با آن مقابله کرد.

 سالاری نگاه سخت گیرانه در قانون‌گذاری را موجب شکسته شدن قبح جرایم دانست و تصریح کرد: تعیین مصادیق گران‌فروشی باید واقع‌بینانه باشد و پسندیده نیست که همه اصناف را مجرم تلقی کنیم .

وی با اشاره به مشکلی که اخیرا در حوزه حمل‌ونقل کالاها در کشور به وجود آمده، گفت: خوشبختانه در گیلان چنین مشکلی نداریم هرچند ممکن است مشکلات موجود در دیگر استان‌ها بر گیلان نیز تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه تولید مرغ در گیلان مازاد بر نیاز استان است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مرغ مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

 سالاری ادامه داد: علی‌رغم اینکه تولید و عرضه مرغ در گیلان به میزان کافی صورت گرفته، مشکل ایجاد شده در زمینه حمل‌ونقل، قیمت‌ها را در تهران افزایش داده که این افزایش قیمت به استان‌ها نیز سرایت کرده است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات ستاد تنظیم بازار، تاکید کرد: مدیران باید تمام وقت برای خدمتگزاری به مردم پای کار باشند و اگر مدیری این توانایی را ندارد باید پست خود را تحویل دهد.

 سالاری خواستار تشدید نظارت‌ها بر بازار شد و اظهار کرد: تحکم باید گام آخر باشد و تعامل اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان نیز در این نشست خواستار عملکرد فعال تر کمیسیون نظارت شد و گفت: فضای روانی عامل افزایش قیمت برخی کالاها است.

سید محمد احمدی افزود: هرگونه افزایش قیمت باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و کمیسیون نظارت صورت بگیرد.

وی در رابطه با واردات گوشت و مرغ نیز، خاطرنشان کرد: میزان واردات باید گونه‌ای برنامه ریزی شود که به تولید داخل لطمه ای وارد نکند.

احمدی در پایان افزایش گشت‌های نظارتی مشترک دستگاه‌های مسئول به منظور برخورد با گران‌فروشی و قیمت‌گذاری‌های خودسرانه را ضروری دانست.

در این نشست گزارشی از وضعیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، تمهیدات اندیشیده شده به منظور عرضه متناسب با تقاضا و ساز و کارهای نظارتی پیش بینی شده به نماینده عالی دولت در گیلان ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز