خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای‌شهر رشت:

اجازه دخالت در انتخاب شهردار رشت را نمی‌دهیم / خودزنی‌ها را کنار بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۹۵۴

رئیس شورای اسلامی رشت تاکید کرد: شورا به کسی اجازه نمی دهد آن را سیاسی کند و امروزه اگر کسی یا گروهی بخواهد در تصمیم گیری های شورا اثر بگذارد بداند که این اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسمی روز آتش‌نشان و تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آتش‌نشان با حضور رییس، اعضای شورای‌شهر، سرپرست و مدیران شهرداری در سازمان آتش‌نشانی برگزار شد.

رئیس شورای‌شهر رشت در این مراسم با تبریک روز آتش‌نشانی اظهار داشت: شما آتش نشانان در جامعه و سازمان بزرگ شهرداری قشر تاثیرگذاری هستید.

سید امیرحسین علوی آتش‌نشانان را مایه آسایش و آرامش شهروندان دانست و گفت: لحظه ای که صدای آژیر ماشین آتش نشانی در شهر شنیده می شود مردم احساس آرامش و امنیت می کنند ولی کمتر کسی می داند که آتش نشانان فشار و استرس زیادی را در حادثه ها تحمل می کنند.

رئیس شورای اسلامی رشت با اشاره به مشکلات و شرایط سخت فعلی شورا و شهرداری گفت: هرچه قدر سکوت کردیم سکوت ما باعث تفکرات نادرست در عده ای از افراد شده است.

علوی تصریح کرد: در پنج تا شش سال گذشته برای تصمیم‌گیری در مسائل ضروری از نظریات و مشورت آتش نشانان استفاده کردیم.

علوی با اشاره به شرایط سخت فعلی حال حاضر شهرداری و شورای اسلامی رشت اظهار کرد: استرس بزرگ حال حاضر شورا و شهرداری گذر از شرایط سخت حال حاضر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که کشور تحت تاثیر آن نیز قرار دارد.

رئیس شورای شهر رشت مهمترین اولویت حال حاضر شورا را منافع شهر و سازمان شهرداری عنوان کرد و گفت: تک تک اعضای شورا تلاش می کنند تا بهترین اتفاق برای شهر رقم بخورد و شورا و شهرداری از هم جدا نیستند.

علوی خطاب به آتش نشانان گفت: مثل همیشه کمک کنید تا ما اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم بتوانیم بهترین تصمیمات را در امورات شهری بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اتفاق و فرآیندی در شهرداری رشت متوقف نشده بیان کرد: همه امورات مطابق برنامه پیش می رود و عقب ماندگی شهرداری به علت شرایط بد روز اقتصادی است که تنها متعلق به امروز نیست و شورا پیگیر است موارد را به بهترین شکل مدیریت کند.

رئیس شورای اسلامی رشت تاکید کرد: شورا به کسی اجازه نمی دهد آن را سیاسی کند و امروزه اگر کسی یا گروهی بخواهد در تصمیم گیری های شورا اثر بگذارد بداند که این اتفاق نخواهد افتاد.

علوی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم باتجربه تر و پخته تر از ادوار گذشته در کنار یکدیگر قرار گرفته اند گفت: شورای پنجم ترکیبی از افراد با تجربه، جوان و متخصص را دارا است و تلاش می کنند بهترین تصمیم را در جایگاه خود بگیرند.

علوی با اشاره به اینکه شورا برای انتخاب شهردار با نخبگان و بزرگان شهر مشورت می کند یادآور شد: شورا در انتخاب شهردار مستقل عمل می کند و اجازه دخالت به هیچ کس را نخواهد داد.

رئیس شورای اسلامی رشت متذکر شد: باید از رفع مسئولیت خودداری کنیم و خودزنی ها را کنار بگذاریم و خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

علوی با اشاره به اینکه در بسیاری از رویدادهای شهر همگی انتظار مشارکت و کمک از شورا و شهرداری را دارند گفت: اما کمتر پیش آمده در شرایط سخت کسی دست شورا و شهرداری را بگیرد و ما نیز انتظار کمک داریم و انتخاب شدیم تا بهترین تصمیم را برای شهروندان بگیریم.

 راه اندازی درمانگاه ویژه برای کارکنان شهرداری رشت

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه آتش نشانان سربازان جان بر کف ایمنی شهر هستند، افزود: قرابت آخرین روز از هفته دفاع مقدس با روز آتش نشان اتفاقی فرخنده است که یادآور از خودگذشتگی همه جوانان این وطن در هر صنف و جایگاهی جهت اعتلای نام ایران بزرگ میباشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با ذکر اینکه پرسنل آتش نشانی آماده‌ترین نیروهای شهرداری محسوب میشوند از تلاش‌های آنها در طول مدت خدمت خطیر آنها تقدیر کرد و بر لزوم حمایت های ویژه از این سازمان تاکید کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری با اشاره به تجربه و دانش بازنشستگان این سازمان و لزوم بکارگیری این تجارب در راستای ارتقای تخصصی سازمان آتش نشانی پیشنهاد ایجاد کانون تخصصی در این حوزه داد.

وی در ادامه با اشاره به حوادث ماموریت های حساس آتش نشانان و احتمال بالای بروز حادثه برای آنها و لزوم حمایت های لازم از خانواده های آنها پیشنهاد ایجاد درمانگاه تخصصی آتش نشانان را ارائه داد و با ذکر این مورد که وظیفه همه ما نشر از خودگذشتگی های آتش نشانان غیور شهر رشت میباشد، خواستار گردآوری خاطرات آنها در طی عملیات های مختلف در قالب یک کتاب شد و از اعضای شورا درخواست حمایت های لازم جهت احداث یک باشگاه ورزشی مختص پرسنل آتش نشان داشت.

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این مراسم با تبریک هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: هفتم مهرماه سال ۵۹ پالایشگاه نفت آبادان توسط رژیم بعث عراق بمباران شد و هنگامی که آتش نشانان غیور مشغول عملیات اطفای حریق بودند مجدداً پالایشگاه نفت آبادان تحت بمباران رژیم بعثی قرار گرفت و تعدادی از آتش نشانان عزیز به شهادت رسیدند و سال ها بعد این روز به نام روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانی چیزی جز عشق نیست عنوان کرد: آتش نشانان جان برکف در بسیاری از حوزه ها خدمت رسانی می کنند و مسئولیت آنان تنها اطفای حریق نیست.

آتش نشانی چیزی جز عشق نیست

سرپرست شهرداری رشت بیان کرد: آتش نشانان همه وجود و سلامتی خود را کف دست می گذارند تا جان و مال مردم در امنیت بماند و حتی امروز در روزی که به نام آنان مزین است در ایستگاه های آتش نشانی مشغول خدمت رسانی هستند.

وی یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو، شهدای آتش نشان شهرداری رشت و جانبازان آتش نشان را گرامی داشت و گفت: دست همه شما آتش نشانان را می بوسم و به وجود شما افتخار می کنم.

بهارمست آتش نشانی را ارتش همیشه حاضر در سطح شهر عنوان کرد و گفت: هم صحبتی با آتش نشانان ایجاد آرامش می کند و مردم با مشاهده خودروهای آتش نشانی احساس قوت قلب می کنند.

بهارمست با اشاره به مشکلات شهرداری اذعان داشت: شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی از گذشته دارد و در ماه حدود ۱۵ میلیارد تومان حقوق پرسنل و مزایای آنان پرداخت می شود.

سرپرست شهرداری رشت مطرح کرد: شهرداری حدود ۷۵ درصد عقب ماندگی حوزه درآمد دارد و تلاش کردیم عقب ماندگی درآمد ۵ درصد بهتر شود ولی هم اکنون ۷۰ درصد عقب ماندگی در حوزه درآمد وجود دارد.

سرپرست شهرداری رشت در پایان ابراز امیدواری کرد که روزهای بهتری برای شهرداری و شهروندان رقم بخورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز