خبرگزاری کار ایران

جمشیدنژاد عنوان کرد:

همسران و مادران شهدا، بهترین راوی دفاع مقدس برای نسل جدید

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۲۰۸

معاون استاندار گیلان گفت: همسران و مادران شهدا باید رسالت زینبی خود را انجام داده و وقایع جنگ، رشادت‌ها و حماسه‌های آن را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم تجلیل از همسفران افلاکی سرزمین گیل در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

جمشیدنژاد در این مراسم با اشاره به هشت سال دفاع جانانه ملت ایران مقابل رژیم تا دندان مسلح عراق گفت: ملت ایران برابر همه استکبار جهانی مقاوم و استوار ایستادند تا برگ زرینی از آزادی، ایثار و افتخار در تاریخ باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ادامه داد: ملت ایران در دنیای متلاطمی که همه به دنبال کسب قدرت و منافع خود بوده و ارزشی برای دیگر کشورها قائل نیستند ،به الگوی مقاومت و آزادی خواهی تبدیل شده اند که برخلاف جریان سلطه و در راستای انسانیت، فرهنگ و معنویت حرکت می‌کنند.

جمشیدنژاد با اشاره به ایام سوگواری محرم، با بیان اینکه امام حسین(ع) چهره‌ایی درخشنده و الگویی برای تمام مبارزان و آزادی خواهان جهان است اظهار کرد: بسیاری از آزادیخواهان همچون گاندی امام حسین(علیه السلام) را الگوی خود قرار داده و گفته اند: الگویم را از حسین(ع) گرفته‌ام.

وی با اشاره به رسالت زینب(س) در بازگویی وقایع عاشورا و فلسفه نهضت کربلا افزود: همسران و مادران شهدا نیز باید رسالت زینبی خود را انجام داده و وقایع جنگ، رشادت‌ها و حماسه‌های آن را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

جمشیدنژاد با تاکید بر بهره‌برداری از ابزار هنر در انتقال فرهنگ شهادت تصریح کرد: امروز رسالت همه ما محافظت ازخون شهداست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز