خبرگزاری کار ایران

با حضور حجت الاسلام صفوی انجام شد؛

تجلیل از خواهران فعال فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۶۴۷

با حضور حجت الاسلام صفوی تجلیل از خواهران فعال فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت انجام شد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام صفوی در مراسم تجلیل از دانشجویان دختر فعال فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزارشد، با بیان اینکه بر اساس روایات، قلم و نوشته یک عالم از خون مجاهدان و شهیدان برتر است، تصریح کرد: این برتری و فضیلت در انگیزه دادن و به وجود آوردن آن است، یک مجاهد به دل دشمن می زند و جهاد می کند چون انگیزه دارد و می داند یکی از دو زیباترین مقصود یعنی  پیروزی بر دشمن خدا و یا شهادت در راه خدا نصیب او خواهد شد حال اینکه یک نفر با یک مقاله و یا سخنرانی می تواند تفکر او را آلوده و انگیزه او را کم کند. از طرفی فردی می تواند با یک سخنرانی یا نوشته انگیزه یک جهادگر را چند برابر کند و این اهمیت لوح و قلم است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: از برترین انسان ها، فعالین فرهنگی هستند اما ممکن  است گاهی مورد ظلم و بی مهری قرار بگیرند و گاهی ما با بی ارزش کردن و یا بی ارزش خواندن فرهنگ مواجه می شویم .

وی خاطر نشان کرد: یکی از ابزار های دشمن تغییر نگرش ها است و یکی از بزرگترین مراکز هدف آنها نیز دانشگاه است زیرا محل رشد و نمو نسل جوان ما است و باید بتوانیم با انجام کارها فرهنگی ماندگار به صورت خودجوش خودمان را بالا بکشیم .

حجت الاسلام صفوی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی باید خروجی مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: کار فرهنگی باید درست انجام شود و جوانان ما باید اهل بصیرت و علم باشند البته نکته مهم این است که کار فرهنگی باید خروجی مناسب داشته باشد به نوعی که روح و باطن  کار فرهنگی در گرو داشتن خروجی آن باشد ، اما ما چقدر موفق بوده‌ایم؟ ما باید خودمان و باورمان را تقویت کنیم تا کسی نتواند با ایجاد شبهه باور و اعتقاد ما را سست کند و  بتوانیم در دیگران تاثیر بگذاریم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان حضور فرهنگی اعضای هیات علمی در دانشگاهها بسیار مهم دانست و ادامه داد: استادان نقش اصلی تحول فرهنگی در دانشگاه را بعهده دارند البته علاوه بر آنها دانشجویان و به طور کل جامعه دانشگاهی نیز باید روحیه انقلابی داشته باشند و باید خودجوش بودن و محرک بودن و سعی در تقویت خود کردن را در وجود خود تقویت کنند چرا که کار فرهنگی و فعالیت انقلابی شاید  اثری سریع نداشته باشد اما اثرش قطعی خواهد بود.

در پایان مراسم از ده نفر از دانشجویان فعال در امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز