خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا در بازدید سرزده از پایانه مسافری:

خروج کلیه کالاهای اساسی از مرز توسط اتباع خارجی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۶۴۱

فرماندار آستارا گفت: خروج کلیه کالاهای اساسی از مرز توسط اتباع خارجی ممنوع است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در بازدید سرزده از پایانه مسافری بندر مرزی آستارا اظهار داشت: ارزیابان گمرک و دستگاه های اجرایی و نظارتی مربوطه می بایست با دقت این دستورالعمل را که از سوی ستاد کشور صادر شده است، اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز خارجی در مقابل ریال این امکان برای اتباع کشور آذربایجان فراهم شده است تا اکثر مایحتاج خود را از شهرستان مرزی آستارا تامین کنند که در این زمینه به منظور کنترل شرایط بازار و تامین نیازهای شهرستان تصمیماتی برای جلوگیری از خروج برخی کالاهای اساسی که با یارانه تامین  و یا مایحتاج ضروری شهرستان است، اتخاذ شد.

وی ادامه داد: با هرگونه کم توجهی و بی دقتی در این زمینه برخورد می شود و مسئولان مربوطه می بایست در مسیر تامین منافع ملی و اجرای قوانین حساسیت های لازم را داشته باشند.

فرماندارآستارا اضافه کرد: هرچند که در این شرایط فرصتی نیز برای فروش برخی تولیدات داخلی و محصولات تولیدی آستارا در زمینه های کشاورزی، صنایع دستی و سایر اقلام فراهم شده و کمک خوبی به رونق اقتصادی منطقه می شود اما باید با نظارت و دقت لازم جلوی سوء استفاده از این شرایط و وارد شدن فشار به شهروندان را گرفت.

وی تاکید کرد: جلسات  مختلفی در چند ماه اخیر با توجه به نوسانات ایجادشده در بازار ارز در  خصوص چگونگی  مواجه با خروج کالا از مرز آستارا در شهرستان برگزار و گزارشات لازم برای تصمیم گیری به سطوح بالاتر ارسال شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی عده ای سودجو با استفاده از فضای ایجاد شده اقدام به خروج کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از طریق اتباع خارجی می‌کنند که کلیه دستگاه‌های نظارتی موظف به برخورد با آنها هستند .

وی یادآور شد: درشرایط فعلی همه شهروندان بویژه کسبه شهرستان آستارا در کنار مسئولان باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و بارعایت قوانین و دستورالعمل ها زمینه های سوء استفاده سودجویان را فراهم نکنند.

وی گفت: فرهنگ سازی مناسب در جامعه و تبیین شرایط اقتصادی کشور و برانگیختگی حس ملی و توجه به اهداف و منافع ملی می‌تواند نقش مهمی در عبور از شرایط اقتصادی فعلی را داشته باشد.

فرماندار آستارا در این بازرسی که به طور اتفاقی مدیر کل گمرک آستارا نیز حضورداشت در مواجه شدن باخروج برخی کالاهای اساسی از سوی اتباع آذری تذکراتی را به مسئولان حاضر داد و خواستار دقت بیشتر در این زمینه از سوی مدیرکل گمرک و همکارانشان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز