خبرگزاری کار ایران

حسنی تشریح کرد:

برنامه‌های شهرداری رشت برای مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۲۳۴

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برنامه های ویژه ای را برای مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان تدارک دیده است و با نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی شکلی منسجم تر و وسیع‌تری به خود گرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت درباره  چگونگی اجرای این برنامه ها گفت: همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) روز دوشنبه هفتم محرم آیین اختتامیه ششمین سوگواره هنر عاشورایی با تجلیل از ۱۲ منتخب این سوگواره در رشته های شعر، عکس و طراحی پوستر در تالار دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی - هنری خاتم الانبیای رشت با حضور هنرمندان، مردم و مسوولان و مدیران شهری برگزار می شود.

وی افزود: ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه پیش از تاسوعای حسینی هیات عزاداری شورا و شهرداری رشت به همراه هیات عزاداری هنرمندان رشتی از پیاده راه به سمت حرم خواهر امام(س) رشت دسته عزاداری به راه خواهند انداخت و هنرمندانی که در ایام محرم با اجرای نمایش های آیینی و مذهبی و تعزیه اجرای برنامه می کنند با همان لباس های مرتبط با نقش خود در این دسته عزاداری ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهند و پاکبانان زحمتکش شهرداری رشت هم با لباس پاکبانی در این دسته شرکت می‌کنند.

علیرضا حسنی سپس خاطر نشان کرد: هنرمندان متعهد رشت علاوه بر برگزاری تعزیه در سوگ آقا ابا عبدالله الحسین(ع) نمایش های آیینی و مذهبی را جلوی سازمان اجرا می کنند و در وسط میدان شهرداری رشت فضایی با کمک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت ایجاد شده است که تداعی کننده دشت کربلا ست و در این فضا هر شب نمایش های آیینی و مذهبی برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت همچنین تاکید کرد: "رادیو کربلا" عنوان برنامه ای است که مباحث مذهبی، مداحی و ابراز ارادات و علاقه ی شهروندان به سرور و سالار شهیدان را در پیاده را پیگیری می کند.

وی افزود: موکب خدام العتره که در اربعین حسینی سال گذشته در کربلا برپا شد به همان شکل برای آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با فعالیت های مذهبی همشهریان خود در ایام محرم مقابل سازمان برپا شد و با دایر کردن ایستگاه صلواتی و توزیع بین مردم فعالیت می کند و نمایشگاه عکس های موکب خدام العتره رشت که سال گذشته در کربلا برپا شد، در محل این موکب دایر خواهد بود.

علیرضا حسنی با اشاره به عشق و اردات هنرمندان متعهد شهر باران با حضرت سیدالشهدا(ع)؛ به برگزاری نمایش های آیینی و مذهبی و تعزیه به وسیله ی این هنرمندان در ایام عزاداری اشاره کرد و گفت: اجرای این نمایش ها در تاسوعا و عاشورای حسینی با جدیتی افزون تر دنبال می شود به گونه ای که در ظهر روز تاسوعای حسینی نمایش روایت عشق جلوی سازمان، ساعت شش عصر همان روز نمایش نسخه نو در پیاده راه فرهنگی و ساعت ۲۰ تاسوعا نمایش کاروان عشق در میدان شهرداری رشت برگزار می شود و همچنین در عاشورای حسینی پیش از اذان مغرب و عشا نمایش نسخه نو در محل دائمی نمایش خیابانی، ساعت ۶ عصر نمایش روایت عشق در پیاده راه فرهنگی و ساعت ۲۰ شب نمایش کاروان عشق در پیاده راه فرهنگی رشت اجرا می شود و علاوه بر این ها هر شب در محل دائمی نمایش های خیابانی در جلوی سازمان روایت عشق پذیرای نگاه گرم شهروندان رشت خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه های تعزیه همواره در ماه های محرم و صفر مورد توجه مردم قرار می گیرد به همین دلیل هر شب پیش از اذان تعزیه خوانی در جلو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اجرا خواهد شد.

وی برپایی حسینیه شهدا را در پیاده راه هسته مرکزی شهر رشت با همکاری و مشارکت هیات های مذهبی شهر از دیگر فعالیت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: این حسینیه هم در ایام سوگواری پذیرای عزاداران و سوگواران حسینی است.

علیرضا حسنی در پایان تاکید کرد: همه این برنامه ها بیانگر فعالیت های مرتبط با فرهنگ دینی و مشارکت شهروندان در اجرای این برنامه ها و ابراز ارادت قلبی همکاران و هنرمندان مرتبط با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و امیدواریم بدینوسیله سهمی کوچک در عزاداری های مردم شریف رشت داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز