خبرگزاری کار ایران

محمدی مطرح کرد؛

بدون ارتباط با دنیای مدرن نمی‌توان به توسعه دست یافت/اولویت توسعه در گیلان محیط‌ زیست است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۱۶۱

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: بدون ارتباط با دنیای مدرن نمی‌توان به توسعه دست یافت.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی در سلسه نشست‌های مطالبه‌گری تخصصی دانشجویی که در سالن جلسات مرکز پژوهش‌های بسیج دانشجویی گیلان با عنوان به وقت مردم برگزار شد، گفت: دلباختگی ادیان دیگر به تاریخ و فرهنگ عاشورا نشان از عظمت این واقعه بزرگ دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج خانه من است و اعلام می‌کنم که سپاه و بسیج از ارکان مهم انقلاب هستند، افزود: همه ما باید مثل چشم خود از این دو نهاد مواظبت کنیم.

محمدی با بیان اینکه سپاه و بسیج بعد از ۸ سال اداره جنگ، با اقتدار به مستحکم‌تر شدن روزافزون نظام کمک شایانی کردند، خاطرنشان کرد: مردم ما به این فداکاری‌ها واقف هستند و قدردان آنها هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که بسیج از فاز نظامی به فاز علمی وارد شده است.

وی با بیان اینکه امروز قلم بدست گرفتن اثرگذاری بیشتری نسبت به سلاح به دست گرفتن دارد اضافه کرد: وارد شدن بسیج به عرصه علم را به فال نیک می‌گیریم و باید آن را تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به مفهوم توسعه گفت: باید با بالابردن بهره وری کیفیت اقتصاد را ارتقا دهیم زیرا مفهوم توسعه یک مفهوم منطقه‌ای نیست.

وی تصریح کرد: توسعه در وهله اول یک مفهوم جهانی است و بدون ارتباط با دنیای مدرن نمی‌توان به توسعه دست یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه یک کشور بدون ارتباط با دیگر کشورها نمی تواند ساختار خود را بهبود ببخشد، خاطرنشان کرد: برای تمدن سازی باید قدرت داشته باشیم‌ و تعامل با جهان را باید به عنوان یک اصل بپذیریم و این بدان معنی نیست که زیر سیطره قرار بگیریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در خصوص وضعیت آمایش توسعه استان گفت: ما سناریوهای مختلف داریم و این سناریوها مقابل هم نیستند.

محمدی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی در استان ما از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: بخش گردشگری فرهنگی نیز از بخش هایی است که تمرکز بر آن منجر به رونق اقتصاد استان می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه برای توسعه تجارت گیلان نیز نیاز به اتمام خط آهن رشت_ انزلی و رشت آستارا داریم افزود: این راه آهن از نظر زمان و هزینه برای صادرات کالا به اروپا بسیار از نظر اقتصادی به صرفه است و اولویت ما این خط ترانزیت است و در بخش صنعت نیز صنایع تبدیلی و نانو اولویت‌های ما هستند.

محمدی با اشاره به شکننده بودن محیط زیست گیلان حفاظت از آن را از اولویتهای استان عنوان کرد و گفت: اولویت توسعه ما در گیلان محیط‌زیست است و بیشترین خطر از ناحیه زباله و فاضلاب محیط‌ز یست گیلان را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به آلودگی رودخانه های رشت به دلیل ورود فاضلاب به داخل رودخانه ها افزود: ورود فاضلابهای شهر صنعتی رشت به این رودخانه ها از دیگر عوامل آلودگی آنها است و وقت آن رسیده ساخت تصفیه خانه شهر صنعتی تسریع یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز