خبرگزاری کار ایران

سید محسن حسینی خبر داد:

تحویل آب به مردم گیلان برابر استاندارد‌های ملی آب

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۵۱۰

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: در کل استان گیلان برابر استاندارد‌های ملی آب را به مردم تحویل می‌دهیم ولی بعضی شاخص‌ها در مناطق، متفاوت است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی درباره تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: 452 هزار و 110 اشتراک آب در گیلان داریم، با توجه به اینکه به مجموعه‌های آپارتمانی یک کنتور آب می‌دهیم و چند مشترک از آن بهره‌مند می‌شوند در همین راستا 647 هزار و 897 مشترک آب داریم. 419 هزار و 966 مشترک در بخش فاضلاب از خدمات شرکت استفاده می‌کنند.

وی افزود: یکی از موضوعات مدنظر ما همواره پدافند غیرعامل است تا اینکه بتوانیم در زمان بحران مدیریت کنیم. به‌عنوان مثال در بخش تامین آب رشت یک خط انتقال داریم که از نگرانی‌های ماست ولی با بهره‌برداری مخزن 3 هزار مترمکعبی لاکان خط انتقال دیگر هم برای شهر رشت در نظر می‌گیریم تا در مواقع ضروری جایگزین کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در بخش تصفیه‌خانه‌ها قبلا فقط یک تصفیه‌خانه متمرکز داشتیم اما الان بنا داریم از تصفیه خانه‌های محلی هم استفاده کنیم در همین راستا تصفیه خانه مسکن‌مهر رشت در حال ساخت است که پیشرفت خوبی دارد. تصفیه خانه سوم هم در کوی امام رضا ساخته می‌شود. با استقرار تصفیه‌خانه‌ها در محل‌های مختلف سعی می‌کنیم در راستای پدافند غیرعامل حرکت کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان در پاسخ به اینکه میزان کیفیت آبی که در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟در راستای افزایش کیفیت چه اقداماتی را ترتیب داده‌اید؟ گفت: آب در استان گیلان به‌صورت محلی تهیه می‌شود، یعنی هر شهری عمدتا منابع تامین آب خاص خود را دارد، اما در کل استان گیلان برابر استاندارد‌های ملی آب را به مردم تحویل می‌دهیم. بعضی از شاخص‌ها در مناطق، متفاوت است. ولی همواره تمام تلاش ما مبتنی بر ارتقای کیفیت آب است.

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین منبع ما تصفیه خانه بزرگ آب گیلان است که در سنگر قرار دارد و 3 مترمکعب در ثانیه آب تولید می‌کند، آب 10 شهر گیلان را تامین می‌کند. به زودی 3 مترمکعب دیگر هم به ظرفیت آن افزایش می‌یابد و تعداد شهرهای برخوردار هم افزایش خواهد یافت.آبرسانی به 5 شهر شهرستان رودبار از محل سد دیورش را در دست اجرا داریم.0

حسینی تصریح کرد: در کل گیلان وزارت نیرو طرح‌های آبرسانی را در قالب دو شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری پیگیری می‌کند.

وی درباره ارزیابی میزان بهره‌مندی از شاخص‌های آب و فاضلاب شهری در ابتدای دولت در مقایسه با اکنون گفت: شاخص بهره‌مندی ما اکنون نسبت به سال 92، 4.4 درصد افزایش یافته است. همچنین 21 حلقه چاه را افتتاح کردیم و 230 کیلومتر به طول شبکه توزیع ما افزوده شد. 39 کیلومتر خطوط انتقال کار شده، 12 باب مخزن هم در ابعاد مختلف وارد مدار بهره‌برداری شده، یکی از مهترین کارها طی این مدت آغاز فاز دوم بزرگترین تصفیه خانه گیلان بوده است.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهری گیلان اضافه کرد: پروژه‌های بانک‌جهانی سال 1385 در دو بخش آب و فاضلاب در دو شهر رشت و انزلی آغاز شد، حدود سال 89 با توجه به اعمال تحریم‌ها نتوانستیم بخشی از اعتبارات را دریافت کنیم.

وی گفت: کارهای خوبی در استان انجام شد اما بخشی ناتمام ماند که سال‌های بعد تکمیل شد. به‌طور مثال در رشت 175 کیلومتر لوله‌گذاری بخش‌فاضلاب انجام شد و 675 کیلومتر لوله‌گذاری هم در بخش آب انجام شد. در انزلی هم 125 کیلومتر شبکه جهانی فاضلاب کار شد و 212 کیلومتر هم توسعه شبکه آب انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز