خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات به طرح های کار آفرینی را در اولویت قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۴۶۴

فرماندار آستارا گفت: بانک‌های عامل، نسبت به در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات طرح های کارآفرینی در این شهرستان اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دوازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آستارا بیان کرد: آنچه موجب پایداری اشتغالزایی و توسعه اقتصادی و پویایی کسب و کار می‌شود ایجاد طرح‌های کسب و کار است.

وی اضافه کرد: اشتغال و ایجاد فرصت های کسب و کار از دغدغه های ملی مسئولان و از نیازهای جدی در جامعه است و در آستارا نیز تمام تلاش‌ها باید به سمت ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی پایدار باشد.

وی ادامه داد: تسهیل در پرداخت تسهیلات مناسبت و تسریع در روند ارائه خدمات با محوریت آموزش و مشاوره به کارآفرینان به ویژه جوانان برای ایجاد فرصت های شغلی و کسب و کارهای جدید متناسب با ظرفیت های شهرستان آستارا می توانند نقش مهمی در رفع مشکلات موجود داشته باشند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری بیش از 900 متقاضی در سامانه طرح تکاپو و سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که پس از بررسی پرونده های متقاضیان در دستگاههای اجرایی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آستارا 486 طرح به بانک ها ارسال که 425 طرح مربوط به تسهیلات روستایی و مابقی فراگیر بوده اند معرفی شدند.

رنجکش افزود: از این تعداد طرح معرفی شده که رقم اعتبار پیشنهادی آنها بیش از 900 میلیارد ریال که سه برابر ظرفیت تسهیلات تخصیصی است و بیش از 90 طرح تسهیلاتی به ارزش بیشتر از 42 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: هرچند میزان تسهیلات پرداخت شده در مقابل حجم تصویبی ناچیز است اما انتظار داریم تا پایان شهریور ماه این رقم به سقف مورد نظر و تسهیلات تخصیصی که حدود 320 میلیارد ریال است برسد.

فرماندارآستارا یادآورشد: با توجه به تمهیدات فراهم شده کلیه متقاضیانی که دارای چک برگشتی و یا اقساط معوق، به میزان حداکثر 25 درصد تسهیلات مورد نیاز هستند، بانک ها مجازند اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات آنها را فراهم کنند.

وی یادآور شد: تسهیلات پرداختی حتما باید منجر به اشتغالزایی و شکوفایی کسب و کار در شهرستان شود.

رنجکش همچنین از تصویب 27 میلیارد و 984 میلیون ریال اعتبار برای اجرای 70 طرح اشتغالزایی جدید در این جلسه کارگروه شهرستان خبرداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز