خبرگزاری کار ایران

فرماندار رضوانشهر خبر داد:

آغاز تولید کود آلی استریل برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۰۸۵

فرماندار رضوانشهر از تولید کود آلی استریل (اکسترود) برای اولین‌بار در سطح کشور به همت نخبگان دانشگاهی و متخصصین کشاورزی استان گیلان در شرکت جنگل شفارود رضوانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، عسکر حسنی پور در آیین افتتاح و بهره برداری از واحد تولیدی کود آلی استریل (اکسترود) که برای اولین بار در سطح کشور تولید می‌شود، گفت: تولید کود آلی اکسترود از فضولات حیوانی و ضایعات کشاورزی توسط نخبگان استان گیلان می‌تواند جایگزین خوبی برای کود شیمیایی در کشور باشد.

وی با اشاره به موضوع مهم اشتغال که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، گفت: همه باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی تلاش کنیم.

 حسنی پور اظهار داشت: با توجه به خلاقیت و ابتکاری که نخبگان کشاورزی دانشگاهی استان گیلان در حوزه ساخت، تولید و بهره برداری این مجموعه تولیدی انجام داده اند ستودنی است.

فرماندار رضوانشهر از حمایت های دستگاه های اجرایی شهرستان، مجموعه شرکت جنگل شفارود و اتکا که در کنار هم منجر به بهره برداری این پروژه تولیدی شد تشکر کرد و افزود: آن چیزی که ما دنبالش هستیم اشتغال پایداری است که این واحد های تولیدی ایجاد می کنند.

 حسنی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مواد اولیه مورد نیاز این کود ارگانیک داخلی است و می تواند به سراسر کشور حتی کشور های خارجی جهت مصارف کشاورزی و باغی صادر شود.

وی در پایان از همت و تلاش جوانان نخبه گیلان و نقش سازنده آنان در راه اندازی این واحد تولید قدردانی کرد و افزود: دولت در حمایت از طراحان چنین پروژه هایی مخصوصا" بخش خصوصی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و موجب تحقق بخشی شعار سال مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.

دکتر اصغرزاده عضو هیت مدیر شرکت سبو سیب و یکی از نخبگان این طرح ضمن تشکر از حمایت های فرماندار و دیگر مدیران شهرستانی در راه اندازی این واحد تولیدی گفت: پس از 2 سال بررسی و شناخت نوع ماشین آلات سازنده این نوع محصول و آزمون خطا موفق به طراحی و ساخت خط تولید ابتکاری از دو صنعت کشاورزی و صنایع غذایی شدیم به گونه ای که تا کنون این نوع خط تولید در هیچ جای دنیا به شکلی که در شرکت سبو سیب تهیه شده وجود ندارد.

وی افزود: کود آلی اکسترود شده اولین خط استریل ایران است.

 اصغرزاده گفت: در روند ساخت و تولید این کود هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است.

وی بیان داشت: افزایش ضریب تولید در واحد سطح با توجه به آمارهای ارائه شده توسط متخصصین و اساتید کشاورزی، میانگین ضریب تاثیر کود آلی بر محصولات کشاورزی نزدیک به دوبرابر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز