خبرگزاری کار ایران

در دیدار عاقل منش و کرمی تاکید شد:

استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه کتابخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۲۱۸

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر رشت بر لزوم تعامل همه دستگاه‌های استان گیلان با مجموعه کتابخانه ها در جهت توسعه کمی و کیفی این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر رشت ضمن دیدار با سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بر توسعه کمی و کیفی فضای کتابخانه ها با استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد.

وی با آرزوی توفیق روز افزون برای کرمی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای شهر رشت و سازمان اجرایی آن یعنی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری، آماده تعامل و همکاری دو جانبه پیرامون ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
 
محمدحسن عاقل منش، کتابخانه‌های عمومی را یکی از مهمترین دستگاه‌های فرهنگی استان عنوان کرد و افزود: این مجموعه می تواند با جلب تعامل همه ارگان‌ها و نهادها و هم افزایی بیشتر مسیر پیشرفت فرهنگی در حوزه کتاب را هموار کند.
 
وی بر استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه کمی و کیفی کتابخانه ها تاکید و ابراز امیدواری کرد؛ با جلب همکاری خیرین این حوزه نیز فعال‌تر شود.
 
در این دیدار، مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان نیز به تجربه موفق سازمان نوسازی مدارس و حوزه سلامت در جلب مشارکت خیرینی از جنس فرهنگ و سلامت اشاره کرد و گفت: توسعه کتابخانه های عمومی در استان نیازمند جلب خیرینی از جنس کتاب و فرهنگ است.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان ضمن قدردانی از حمایت های شورای اسلامی شهر رشت از اقدامات فرهنگی مجموعه کتابخانه ها بویژه در برگزاری هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، تصریح کرد: همکاری بیشتر با دیگر دستگاه های فرهنگی برای توسعه امر کتابخوانی از اولویت های این نهاد فرهنگی است.
 
کرمی با اشاره به پیشینه فرهنگی مردم گیلان از یک سو و کاهش سرانه مطالعه ابراز کرد: وضعیت فعلی حوزه کتاب و کتابخوانی شایسته مردم این دیار نیست و باید همه در کنار هم برای حل این موضوع سهیم باشیم.
 
وی تکمیل کتابخانه مرکزی و استفاده از تمام ظرفیت این مجموعه را نخستین خواسته فرهنگی مردم استان و خصوصا شهر رشت از مسئولان استانی عنوان کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد این پروژه با کمک خیرین و جذب اعتبارات کافی تکمیل شود.
 
کرمی، راه اندازی کتابخانه‌های عمومی سیار در استان، ارسال کوله‌های کتاب به مناطق روستایی فاقد کتابخانه و راه اندازی پیک دانش ویژه ممدجویان، اعضای روشندل و دارای معلولیت های جسمی و کم توانان را از دیگر برنامه های این نهاد برای ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز