خبرگزاری کار ایران

فاضلی خبر داد:

تبادل خرد، برآیند هنر تئاتر است/ بزرگان تئاتر را قدر بدانیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۶۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: دیالوگ به معنای تبادل خرد است و این، برآیند هنر تئاتر است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در آئین اختتامیه سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد، گفت: زمانی که از فعالان عرصه تئاتر با عنوان خانواده یاد می‌کنیم، بدان معناست که همه در آن نقش دارند؛ احترام به بزرگان واجب و کوچکترین عضو نیز حق اظهار نظر دارد.

وی ادامه داد: همه افراد در همه زمینه‌ها متخصص نیستند و بر همین اساس می‌بایست امور به متخصصان آن رشته واگذار شود و گفت و گو را بیاموزیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: در هنر تئاتر، برخی بر صحنه‌اند و دیده می‌شوند اما برخی نیز زندگی خویش را در این عرصه گذاشته و از نظرها پنهان هستند؛ فراموش نکنیم این بزرگان را قدر بدانیم.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه برای دومین سال متوالی برگزاری جشنواره تئاتر گیلان به انجمن نمایش استان سپرده شده است، گفت: این اقدام به این دلیل است تا اهالی فرهنگ‌، خود تصدی امورات خود را برعهده بگیرند.

وی با بیان اینکه از لحظه آغاز تا پایان این جشنواره، نظارت‌ها به‌طور کامل و عالی انجام شده و از هرگونه‌ دخالتی در این زمینه جلوگیری شده است، اظهار کرد: هیئت داوران سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان متشکل از داورانی زبده و برجسته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه تک تک اعضای خانواده تئاتر گیلان در توسعه و پیشرفت این هنر در استان اثرگذار هستند، خاطرنشان کرد: آدمی بدون شکست هرگز به پیروزی و موفقیت پایدار دست‌ پیدا نمی‌کند.

فاضلی در پایان با اشاره به اینکه جایگاه تئاتر گیلان به علت تمدن و فرهنگ غنی مردم این استان جایگاهی والا است، تصریح کرد: در جریان برگزاری این جشنواره هنرمندان زیادی بدون داشتن مسئولیت‌های مدیریتی به‌منظور ارتقای هنر تئاتر گیلان از تمامی توان و زندگی خود مایه گذاشتند.

دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شد، گفت: با پایان مهلت ارسال آثار، ٢٠ اثر نمایشی از ١٩ کارگردان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وحید محبوب‌بشری با بیان اینکه از ٢٥ تا ٢٨ مردادماه نیز بازبینی حضوری از آثار متقاضی توسط هیات داوران بازبین متشکل از عبدالحی شماسی، مهدی یوسفی‌زاده و نگار نادری صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: در این مدت، تیم داوری و نظارت برای مشاهده اجرای آثار متقاضی در شهر‌های رشت، بندرانزلی، صومعه‌سرا، رودسر، املش و سیاهکل حضور یافتند.

رئیس انجمن نمایش گیلان با تأکید بر اینکه پس از بازبینی‌های مذکور، هفت اثر بدون اولویت‌بندی برای حضور در جشنواره معرفی و از ٧ لغایت ٩ شهریورماه جاری در تماشا‌خانه‌های رشت اجرا شد، تصریح کرد: نمایش‌های «آهنگ‌های شکلاتی» به کارگردانی محسن پورنظری، «نارنجستان» مهدی مهربان، «نقطه صفر مرزی» عبدالله بهادری، «تانگوی شیطان» وحید درویشی، «در میان شله» کیوان خسرومرادی، «کد ١٩١٧» رضا جوینده و «موسیو ابراهیم» علیرضا کوشک‌جلالی آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره را تشکیل دادند.

وی در پایان یادآور شد: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و مقاومت، فرهنگ کهن اسلامی - ایرانی، موضوعات اجتماعی معاصر، حجاب و عفاف از موضوعات سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان بود.

بر اساس این گزارش، آئین اختتامیه سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان با حضور پیشکسوتان، هنرمندان و علاقمندان به هنر تئاتر در رشت برگزار شد که در نهایت با رأی هیئت داوران جشنواره متشکل از قطب‌الدین صادقی، سهراب سلیمی و یوسف فخرایی، نمایش «تانگوی شیطان» به‌عنوان اثر برگزیده جشنواره برای حضور در سی‌ و ‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد و از ١٨ برگزیده بخش‌های مختلف جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز