خبرگزاری کار ایران

شیرزاد مطرح کرد:

پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت پیوست زیست محیطی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۵۷۲

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت گفت: پروژه های عمرانی شهرداری رشت باید دارای پیوست های زیست محیطی بوده و این مهم باید در تمامی اقدامات مورد توجه باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه شیرزاد با اشاره به مشکلات متعدد پیرامون زباله های سراوان ، آلودگی رودخانه های رشت و… اظهار کرد: شرایط به گونه ای پیش می‌رود که گویا فقط شهرداری رشت در این موضوع عهده دار مسئولیت بوده و برخی از دستگاه‌ها کمترین همکاری و هماهنگی در این مباحث ندارند.

وی به اتمام لایروبی رودخانه های رشت اشاره کرد و گفت: هر زمان که موضوع جذب سرمایه گذار برای ساماندهی رودخانه های رشت مطرح می‌شود برخی از دستگاه‌ها مسئله تولی گری را مطرح کرده اما پس از آن در زمان انجام اقداماتی از جمله لایروبی و … با شهرداری همکاری نمی کنند.

شیرزاد با تاکید بر اینکه توجه و حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است افزود: آلودگی رودخانه ها، شیرآبه ناشی از زباله های سراوان و…. روز به روز گستره بیشتری را تحت شعاع قرار داده و یقینا در صورت عدم توجه به این موارد مشکلات جبران ناپذیری برای آیندگان به میراث گذاشته می شود.

وی با انتقاد از عدم اختصاص اعتبار دولتی مورد نیاز به منظور خرید دستگاه زباله سوز در رشت بیان کرد: استان گیلان و شهر رشت نیز جزو کشور ایران اسلامی بوده و دولتمردان باید به رفع مشکلات تمامی استانها نگاهی یکسان داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت ادامه داد: سالهاست که زنگ بحران زباله در سراوان به صدا درآمده اما موضوع خرید و احداث دستگاه زباله سوز در سراوان فقط در حد وعده و وعیدها باقی مانده است.

وی به بروز مشکلات و بیماریهای صعب العلاج به واسطه آلودگی ناشی از شیرآبه های زباله سراوان اشاره کرد و افزود: وعده هایی که در این مورد داده شده باید هر چه سریعتر اجرایی و پروژه های مورد نیاز در این حوزه عملیاتی شوند.

شیرزاد با بیان اینکه فاز اول ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت به زودی آغاز می شود گفت: تا کنون سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در حاشیه تالاب عینک رشت اعلام آمادگی کرده وامیدوارم به زودی شرایط عملیاتی شدن این مهم فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز