خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

آموزشگاه‌های فنی-حرفه‌ای حلقه های واسط مهارت آموزی در جامعه‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۳۱۲

فرماندار آستارا گفت: آموزشگاه های فنی-حرفه‌ای حلقه‌های واسط مهارت‌آموزی در جامعه هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه کسب و کارها دارند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش به مناسبت هفته دولت در اولین جشن فارغ التحصیلی مهارت آموزان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان مرزی بندر آستارا گفت:‌یکی از مشکلات جدی جامعه امروز‌ وایجاد فرصت های کسب و کار و اشتغال آفرینی،  نبود مهارت های فنی و فرهنگ مهارت آموزی است.

وی اظهار داشت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه مهارت‌آموزی علاقه‌مندان به ایجاد فرصت‌های کسب و کار نقش مهمی دارند و باید زمینه‌های فعالیت بهتر این آموزشگاه‌ها که با هدایت سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند در سطح شهرستان فراهم شود.

وی ادامه داد: این آموزشگاه‌ها در ایجاد کسب و کارهای کوچک که بخش عمده ای از اشتغالزایی شهرستان را پوشش می دهند بسیار حائز اهمیت هستند.

فرماندار آستارا ضمن تشکر از برگزاری این مراسم و اقدامات مرکز فنی و حرفه‌ای آستارا و همچنین مدیران و مربیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یادآور شد: برای ایجاد مشاغل پایدار نیازمند تربیت منابع انسانی ماهر داریم که بتوانند با مهارت‌های فنی و حرفه ای مشاغل مورد نیاز جامعه را ایجاد و راه اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل حرفه ای مورد نیازجامعه امروز به فراموشی سپرده شده و دیگر کسی به سراغ آنها نمی رود گفت: اکنون در زمینه رفع نیازهای مربوط به انواع خدمات نیازمند افراد شاغل و دارای مهارت در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: نیازسنجی مشاغل مورد نیاز از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: افراد بسیاری امروز دارای مدارک بالای تحصیلی هستند اما به دلیل نداشتن مهارت لازم در حرفه ای که دارای مدرک می باشند نمیتوانند برای خود ایجاد اشتغال کنند واین یکی از چالش های جدی کشور در زمینه اشتغالزایی است.

وی یادآور شد: دولت برای رفع مشکلات اشتغالزایی و حمایت از فارغ التحصیلان تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته است و امسال در آستارا بالغ بر 90 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی بویژه در مناطق روستایی  به بانک های شهرستان بر اساس مصوبه شورای اشتغال ارسال شده است.

وی خواستار توجه جدی به تولید و اشتغال با مهارت آموزی شد و اظهارداشت : آنچه موجب اشتغال پایدار می گردد داشتن مهارت های لازم ایجاد کسب و کار است زیرا هرمیزان افراد دارای مهارت لازم باشند به همان میزان موجب افزایش کیفیت خدمات و در نتیجه جلب رضایت مشتریان خواهند شد.

در ادامه این مراسم بهبود معاشکار رئیس مرکز فنی و حرفه ای آستارا ضمن تشکر از فرماندار استارا در حمایت از ایجاد فضاهای کسب و کار و توجه به مهارت افرینی  به ارائه توضیحاتی پیرامون خدمات این مرکز پرداخت و همچنین از تعدادی فارغ التحصیل رشته های مهارتی نیز توسط فرماندار آستارا تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز