خبرگزاری کار ایران

جهت افتتاح و بازدید از طرح های آب و برق گیلان انجام می شود:

فردا ؛ سفر یک روزه وزیر نیرو به استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۱۷

همزمان با هفته دولت رضا اردکانیان ، وزیر نیرو در سفر یک روزه به استان گیلان ضمن افتتاح چند پروژه از طرح‌های صنعت آب و برق استان بازدید می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، در این سفر یک روزه که روز دوشنبه هفته جاری پنجم شهریور ماه انجام می‌شود، وزیر نیرو در گام اول ضمن افتتاح و بهره‌برداری از نیرو‌گاه برق آبی3/6 مگاواتی سد آیت‌الله بهجت(سد شهربیجار) همزمان شروع عملیات اجرایی خط انتقال از خروجی سد به تصفیه خانه آب گیلان را کلنگ زنی خواهد کرد که پروژه نیروگاه برق آبی سد مخزنی شهربیجار به عنوان اولین پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاه‌های برق آبی به روش B.O.T انجام می شود و پروژه کاندوئیت مخزنی شهربیجار نیز به دلیل تأمین آب شرب و بهداشتی بیش از 70 درصد از جمعیت شهری استان گیلان از اهمیت خاصی برخوردار است .

اردکانیان در ادامه سفر در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد لاسک شهرستان شفت حضور خواهد داشت که این سد به روش فاینانس داخلی ماده 56 با هدف تأمین آب شرب شهرهای شفت، احمد سرگوراب و روستاهای اطراف و تنظیم آب مورد نیاز زیست محیطی پایین دست و همچنین بهبود وضعیت تأمین آب کشاورزی اراضی پائین دست در مدت 48 ماه احداث خواهد شد.

وزیر نیرو در ادمه سفر وارد شهرستان فومن برای افتتاح سد لاستیکی باغبانان خواهد رفت. این سد لاستیکی در 5 کیلومتری جاده فومن به سمت ماسوله ، بر روی رودخانه ماسوله رودخان با هدف بهبود آبیاری اراضی کشاورزی پائین دست، کاهش فرسایش در رودخانه و تثبیت بسترسازه های موجود، استفاده  از آب مازد رودخانه ماسوله رودخان جهت انتقال به کانال فومنات ، تغذیه آب زیر زمینی ، ساماندهی رودخانه و بهره برداری تفریحی و توریستی و پرورش آبزیان احداث شده است.

بازدید از سد مخزنی شفارود از دیگر برنامه های سفر وزیر نیرو در ادمه خواهد بود که این سد از نوع بتنی غلتکی(RCC) با طول تاج 300 متر و ارتفاع 101 متر، حجم مخزن 65 میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی 98 میلیون متر مکعب به روش فاینانس خارجی و با هدف تأمین آب به میزان 23 میلیون مترمکعب در سال و تأمین آب کشاورزی و جلوگیری عوارض خشکسالی منطقه به میزان 45 میلیون مترمکعب در سال و کنترل سیلابهای فصلی و تولید انرژی برق آبی در شهرستان رضوانشهر در حال احداث می باشد.

سپس در شهرستان آستانه اشرفیه، طرح جامع آبرسانی به 12 روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه به روشBOT به دست وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز