خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

بکارگیری روش جدید برای افزایش سرعت لایروبی در حوضچه‌های بندر انزلی

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۷۶۸

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با ابتکار عمل جدید در بندر انزلی تغییر در مکانیزم لایروبی احداثی و نگهداری حوضچه‌های بندر، باعث افزایش سرعت لایروبی، کاهش هزینه های لایروبی و افزایش بهره وری تجهیزات لایروبی شد.

به گزارش ایلنا از انزلی، حسین چراغی  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این روش جدید که با هماهنگی سازمان بنادر کاملا قانونی و تحت نظارت سازمان های مسئول صدور مجوز انجام می‌شود، اظهار کرد: مواد حاصل از لایروبی حوضچه بندر به جای انتقال به دریا و تخلیه در اعماق دریا در جهت حمایت از پروژه های عام المنفع و با مجوز و نظارت سازمان صنعت و معدن در محل این پروژه ها به مصرف خواهد رسید.

وی افزود: در این روش وظایف و نظارت ها تفکیک شده است که وظیفه بندر انجام لایروبی و دپو مواد حاصل از لایروبی در محل های تعیین شده در مجوزهای صادر شده است و نظارت بر محل های تخلیه و مصرف در پروژه ها به عهده سازمان صنعت و معدن و پیمانکار مربوطه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ایجاد ایمنی تردد در مسیرهای ورودی و حوضچه بنادر برای کشتی های تجاری و تفریحی از تکالیف و وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: به این منظور سالانه هزینه ها و تجهیزات زیادی بکار می‌رود و کارایی عملیات لایروبی برای کاهش هزینه های لایروبی منتج به اثر بخشی بیشتر عملیات لایروبی و بهینه سازی در بهره برداری از تجهیزات لایروبی خواهد شد.

 چراغی در پایان تصریح کرد: اعمال این روش جدید می‌تواند با رعایت چارچوب های قانونی به عنوان الگویی کارآمد در سایر بنادر بکار گرفته شود تا سالانه ضمن صرفه جویی کلان در هزینه های لایروبی از مواد حاصل از لایروبی در راستای توسعه پروژه های عمرانی دولتی و عام المنفع استفاده مناسب شود که در شرایط کنونی اقتصاد کشور یک مصداق واقعی از اجرای اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز