خبرگزاری کار ایران

به مناسبت عید قربان ؛

مکان عرضه و ذبح گوسفند زنده از سوی شهرداری رشت‌ اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۱۲۹

معاون خدمات شهری شهرداری رشت گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، حوزه خدمات شهری شهرداری رشت نسبت به ایجاد مرکز عرضه مستقیم گوسفند زنده و قربانگاه بهداشتی اقدام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون خدمات شهری شهرداری رشت اظهار کرد: به منظور رعایت و حمایت از بهداشت و سلامت شهروندان، شهرداری رشت با هماهنگی و همراهی ادارات مربوطه اقدام به ساماندهی عرضه و خرید و فروش دام زنده در شهر رشت و جلوگیری از آلودگی به خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو و همچنین مشکلات بهداشتی و ذبح غیر اصولی دام در داخل شهر رشت خرید و فروش هر گونه دام داخل شهر ممنوع است.

علی مقصودی افزود: به منظور انسجام بیشتر، عرضه و ذبح دام با حضور دامپزشک و نظارت مستقیم اداره بهداشت تنها در مکان واقع در جاده سراوان به فومن ( جنب شهر صنعتی) انجام می گیرد. در همین راستا طی هماهنگی که با سیستم قضایی، انتظامی، فرمانداری، دامپزشکی، بهداشت، شهرداری و اصناف انجام شد مقرر شد تا طی همکاری مجموعه های فوق شرایط مناسب بهداشتی را جهت عرضه دام در عید مبارک قربان داشته باشیم.

او در ادامه یادآور شد: تمام امعا و احشاء و اجزا گوسفند قابلیت فرآوری و بهره برداری دارد، وقتی که ذبح در داخل شهر صورت می گیرد متاسفانه شاهد رعایت نکردن بهداشت و عدم استفاده از امعا و احشاء دام هستیم که تبعات زیست محیطی نامناسب، بیماری و آلودگی را برای شهرمان دارد. در صورتی که اگر ذبح در کشتارگاه صورت پذیرد تمام اجزا به ظاهر بلا استفاده در آن واحد مورد بهره برداری و استفاده قرار می گیرد.

همچنین از عرضه‌کنندگان دام درخواست می شود از ورود و عرضه دام در داخل شهر خودداری نمایند که در صورت رویت توسط مامورین شهرداری با همکاری حوزه قضایی و انتظامی جمع آوری می گردد و پس از ضبط دام، فرآیند قانونی جهت تحویل آن بعد از عید قربان صورت می‌گیرد.

وی در آخر افزود: از همه شهروندان محترم درخواست می‌شود تا جهت تهیه و ذبح دام با قیمت مناسب و کارشناسی واحدهای زیربط به کشتارگاه صنعتی شهرستان رشت واقع در جنب شهر صنعتی در مسیر جاده سراوان به فومن مراجعه کنند و شهروندان هر گونه عرضه دام در شهر رشت را به شماره تماس گویا ۱۳۷ شهرداری اعلام نمایند تا با توجه به گشت های ۲۴ ساعته شهرداری و مشاهده، اقدام به جمع آوری و ضبط دام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز