خبرگزاری کار ایران

لطفی در بازدید از سد شفارود عنوان کرد:

بهره برداری سد شفارد در سال ۹۹ یک معجزه است/درخشش آب منطقه ای گیلان در راستای مدیریت بحران آب در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۹۴۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: این شرکت در سال جاری در راستای مدیریت بحران آب خوش درخشید.

به گزارش ایلنا از رشت، کاظم لطفی امروز در حاشیه بازدید از سد شفارود در نشست خبری با رسانه‌ها با بیان این مطلب اظهار داشت:در سال آبی امسال همکاران ما خوب درخشیدند و آب منطقه ای استان گیلان دراین آزمون بزرگ با تکیه بر دانش و تجربه سربلند شد .

وی بابیان اینکه ۴۰ درصد برنج کشور در استان گیلان تولید می شود افزود: توانستیم با تدبیر از قبل اندیشیده این استان را از یک بحران آبی نجات بدهیم که تولید برنج کاهش نداشته باشد.
 
لطفی بابیان اینکه ۱۳۰ پروژه از دی ماه سال گذشته آغاز کردیم  گفت: بیشتر این پروژه‌ها در مدار بهره برداری قرار گرفته اند. 
وی با اعلام اینکه چگونه توانستیم این مدیریت را هدایت کنیم یادآور شد:استراتژی ما نباید تمرکز بریک نقطه باشد وباید از همه ظرفیتها استفاده کنیم تا در تمام استان گیلان آب را مدیریت کنیم.
 
لطفی با اعلام اینکه باید ازچهار گوشه استان گیلان استفاده کنیم گفت:مجوز زیست محیطی سد لاسک صادر شده ودر روزهای آتی با حضور مسولان کشوری عملیات اجرای آن آغاز می شود.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۰ سد لاستیکی در جغرافیای استان گیلان پراکنده اند خاطر نشان کرد:سد شفارودبا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی درپایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می رسد‌.
لطفی افزود:با افتتاح سد پلرود دیورش ولاسک و همچنین بهره برداری از سدهای لاستیکی مشکل آب استان گیلان حل می شود و این نعمت خدادادی را حفظ می‌کنیم.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان یکی از موفقیت‌های این شرکت در مدیریت آب رادر سال جاری بازچرخانی آن دانست وگفت:با احداث ۴۰ ایستگاه پمپاژ در سطح این استان ، قبل از ورود آب به رودخانه ودریا دوباره آن را به مزارع  ‌‌بر‌‌می گردانیم.
لطفی همچنین بابیان اینکه درحال حاضر ۲۶ پروژه ملی درسطح استان گیلان در حال اجرا است یادآورشد:برای اجرای این پروژه ها ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارتخصیص یافته که تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
 وی از تخصیص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سه ماه نخست سال جاری به شرکت آب منطقه ای گیلان خبر دادو اضافه کرد:تا پایان امسال نیز ۱۴۸ میلیارد تومان جذب می‌کنیم.
مدیرعامل آب منطقه ای گیلان تصریح کرد:بهره برداری سد شفارد در سال ۹۹ یک معجزه است.
 
وی ادامه داد: نیاز آب این استان ۳ میلیارد و۹۰۰ میلیون مترمکعب است که هم اکنون ۲میلیارد و۹۰۰ میلیون مترمکعب آب داریم.
وی افزود :علاوه سدهایی که در استان گیلان داریم با احداث ۱۴ سد جدید مدیریت آب این استان بسته می شود.
 
 بهره برداری سد شفارد در سال ۹۹ یک معجزه است/درخشش آب منطقه ای گیلان در راستای مدیریت بحران آب در سال‌جاری
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز