خبرگزاری کار ایران

بدنبال حل مشکل آب کشاورزان صورت گرفت؛

قدردانی فرماندار رضوانشهر از مدیرعامل آب منطقه ای گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۴۵

​فرماندار رضوانشهر از اهتمام مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در حل مشکلات تأمین آب مطمئن زراعی کشاورزان استان بویژه شهرستان رضوانشهر قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، مدیرعامل آب منطقه گیلان با  فرماندار رضوانشهر در محل فرمانداری دیدار کرد که در این دیدار فرمانداری رضوانشهر ضمن تشکر و اهتمام مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در حل مشکلات  تأمین آب مطمئن زراعی کشاورزان استان بویژه شهرستان رضوانشهر گفت: با توجه به مزیت هایی که با آن مواجه بودیم با درنظر گرفتن مشکلات اقتصادی فعلی در کشور با پیگیری ها و مساعدت های حضرت عالی  اعتباراتی در قالب اوراق به این امر اختصاص داده شد و  توانستیم  بیش از 7 حلقه چاه عمیق در شهرستان احداث و به بهره برداری برسانیم که بهترین هدیه برای کشاورزان منطقه به شمار می رود.

وی با توجه به سهمیه آب زارعی از سد سفیدرود که به این شهرستان زمین‌های کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته توانستیم با استفاده بهینه بحران خشکسالی را نسبتاً مهار کنیم.

حسنی پور فرماندار رضوانشهر همچنین با قدردانی از استاندار گیلان،  نماینده حوزه انتخابیه و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در خصوص تسریع در اجرایی و عملیاتی کردن پروژه سد مخزنی شفارود که بنا به قولی در سال 99 به بهره برداری خواهد رسید، گفت: دولت سال‌هاست به پروژه استراتژیکی سد شفاورد نگاه ویژه ای دارد که آن را به عنوان سرمایه ملی کشور قلمداد می‌کند، چون مقوله تأمین آب شرب، کشاورزی، صنایع و تولید برق از مزیت های اجرای این طرح خواهد بود.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد: ان شاالله با بهره برداری و آماده شدن سد شفارود دغدغه کشاورزان منطقه و شهرستان های همجوار برطرف خواهد شد.    

کاظم لطفی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان نیز در این نشست گفت: در حوزه تأمین آب در سطح ملی توانستیم عملکرد بهتری نسبت به دیگر استان های کشور داشته باشیم.

لطفی اظهار داشت: در حال حاضر پروژه ملی سد مخزنی شفارود شفارود 41 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارگران به صورت سه شیفت کار می کنند و دیواره سد از آخر شهریور ماه سال جاری شروع خواهد شد.

وی افزود: روستاهایی که در حاشیه و حریم سد شفارود هستند تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز