خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش مطرح کرد:

انتقاد سازنده رسالت خبرنگاران است/ استقبال از تشکیل سازمان‌های مردم نهاد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۲۸

فرماندار تالش گفت : نقد منصفانه و سازنده رسالت خبرنگاران است و زمینه ساز گره گشایی از مشکلات بوده و به ارتقای منطقه کمک می کند.

به گزارش ایلنا از تالش، سیدعیسی مهدوی در جمع خبرنگاران‌خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات تالش به مناسبت روز خبرنگار در محل سالن اجتماعات  فرمانداری این شهرستان با تاکید بر اینکه بین انتقاد و تخریب تفاوت بسیاری وجود دارد و انتقاد سازنده خبرنگاران در رشد و توسعه منطقه مفید بوده و عامل مهمی در کمک به مسئولان در انجام امور است، اظهارکرد: نقد مدیریت ها توسط خبرنگاران و با ارائه پیشنهادهای دقیق بسیار اثر گذار است و به پیشرفت و شکوفایی استعدادها و قابلیت های شهرستان کمک شایانی می‌کند.

 وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق، به موقع ، شفاف و فراگیر  با در نظر گرفتن منافع عمومی همیشه مورد تاکید نظام، انقلاب و همچنین دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: دولت تدبیر و امید تمامی ظرفیت های قانون اساسی در مورد مطبوعات را رعایت کرده است.

مهدوی با اشاره به اینکه حفظ شخصیت انسان همواره مورد تاکید قرآن کریم بوده است، گفت: دغدغه  اصلی خبرنگاران باید  پیشرفت شهر  در سایه همدلی و تعامل سازنده باشد. فرماندار تالش اهمیت مطالبه حقوق  مردم با مشارکت رسانه ها را یادآور شد و تصریح کرد: خبرنگاران حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند و در بحث انتقاد خبرنگاران بستر همواره آماده بوده و این همان تعریف دموکراسی است‌.

وی خبرنگاری را شغلی پرخطر و سخت عنوان و اظهار کرد:  اعتقاد دارم مسئولیت اصحاب رسانه بسیار سنگین است و خبرنگاران باید همواره  با افتخار مورد تکریم و احترام مسئولان باشند.

مهدوی نقش شفاف سازی خبرنگاران به عنوان چشمان بینا و ناظران جامعه را یادآور شد و گفت: مسئولان و خبرنگاران در جریان اطلاع رسانی به یکدیگر  وابسته هستند. وی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی  بستر برای خبرنگاران  و جایگاه و حقوق  آنها به درستی تعریف شده است ولی مسئولان باید این بستر  را به درستی اجرایی کنند.

 فرماندار تالش با تاکید بر اهمیت و  اجرا شدن  مسائل صنفی مربوط به خبرنگاران شهرستان تالش، گفت: ایجاد کانون صنفی خبرنگاران  شهرستان تالش برای دفاع از حقوق خبرنگاران این خطه از کشور ، مطالبه خبرنگاران  تالشی بود که عملی شد و امیدواریم  با همکاری دوستان رسانه تمامی  مشکلات شهرستان رفع و منجر به توسعه همه جانبه و پایدار شود.

مهدوی از آمادگی فرمانداری شهرستان تالش برای تشکیل سازمان های مردم نهاد در شهرستان تالش  خبر داد و گفت: نقش سازمان های مردم نهاد در باز تولید سرمایه های اجتماعی  و مشارکت عمومی بسیار مهم است و در واقع فلسفه تشکیل سازمان های  مردم نهاد ، سازماندهی مشارکت مردم به ویژه  جوانان در امور فعالیت های اجتماعی است.

 وی با اشاره به تاکید دولت به اشتغال و معیشت  مردم ، اظهار کرد: دولت حرکت خوبی را در این زمینه  و اشتغال  جوانان  آغاز  کرده است و موضوع  اقتصاد و بهبود معیشت زندگی مردم اولویت  اول دولت در خدمات رسانی است.

 در این مراسم خبرنگاران مسائل و مشکلات حرفه خود را مطرح و در پایان به همت فرمانداری شهرستان تالش از 44 نفر از اصحاب رسانه این شهرستان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل  به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز