خبرگزاری کار ایران

حاجی پور عنوان کرد:

صدا و سیما و آموزش و پرورش ارکان فرهنگ سازی در حوزه ترافیک

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۹۰

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت، صدا و سیما و آموزش و پرورش را ارکان فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک دانست.

به گزارش‌ایلنا از رشت، سی و نهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای‌شهر با دستور نشست مشترک با کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و گفت وگو پیرامون ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر رشت در تالار شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به اینکه امروز از لحاظ تراکم ترافیک، شهر رشت در شرایط مطلوبی بسر نمی برد، اظهار داشت: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ترافیک در سالهای اخیر از سوی کمیسیون ترافیک شورای شهر به علت عدم یک پارچگی نهادهای متولی و فقدان یک سیاست متمرکز و راهبردی امروز تراکم ترافیک رشت در قالب یک معضل خودنمایی می‌کند.
 
اسماعیل حاجی پور افزود: یقینا حلقه مفقوده حل مشکل ترافیک شهر عدم فرهنگسازی در این حوزه است.
 
وی با اشاره به فرهنگ غنی و تاریخ تمدن در شهر رشت ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی در مورد ترافیک با همکاری نهادهایی همچون صدا و سیما و آموزش و پرورش از درون خانه‌ها و مدارس و از سنین کودکی آغاز شود تا بتوان با نهادینه ساختن این مهم باعث تغییرات اساسی در حوزه رانندگی و احترام به مقررات شویم.
 
عضو شورای شهر رشت با تاکید بر ایجاد فضاهای آموزشی در سطح شهر و بکارگیری اساتید پلیس راهور در حوزه آموزش شهروندان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل خوبی بین مدیریت شهری و پلیس راهور برقرار گردیده است و این مهم در همه عرصه های مرتبط با ترافیک کاملا مشهود است که باید در زمینه آموزش و اصلاح فرهنگ ترافیک تقویت شود.

وی پارک ترافیک را یکی از بهترین اماکن موجود جهت آموزش مسائل ترافیکی به کودکان دانست و خواستار ایجاد فضایی مناسب در این محل با بکارگیری ابزار کمک آموزشی برای کودکان شد.
 
حاجی پور با ذکر این موضوع که با شروع بکار مرکز کنترل ترافیک شهر گام بلندی در راستای ارتقای سطح نظارت برداشته شد، فرهنگسازی در حوزه ترافیک را اقدامی موازی در این راستا دانست. وی با اشاره به تخلیه اولین محموله از بنزین یورو ۴ به همت و با پیگیری کمیسیون ترافیک از تداوم بکارگیری این سوخت دوستدار محیط زیست در رشت به عنوان تنها شهر شمال کشور خبرداد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با تقدیر از زحمات کمیسیون ترافیک فرهنگ سازی در این حوزه را رسالت همه شهروندان و نهادها و سازمانهای موجود در شهر به عنوان جامعه مخاطب این حوزه دانست.
 
عاقل منش با اشاره به این مورد که مشاورین کمیسیون فرهنگی شورا متشکل از رؤسای ادارات مختلف فرهنگی هستند به وجود بستر مناسب جهت ایجاد فرهنگ ترافیک برای شهر و شهروندان از درون جلسات تخصصی و مشترک اشاره کرد و اظهار داشت: سازمانهایی همچون سیما منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمادگی لازم جهت همیاری در حوزه فرهنگسازی ترافیکی را دارند و شهرداری موظف به حمایت از این قبیل طرح های مورد نیاز برای ایجاد شهری ایده ال است.
 
عضو شورای شهر رشت، ایجاد بسته های تشویقی و تشدید جرائم رانندگی و نظارتهای بیشتر را جزو راهکارهای تغییر در الگوی رانندگی و ترافیکی دانست و بیان کرد: نمیتوان با عدم تعامل، تجمیع قوا و دیدگاهی کارشناسی اتفاقات خوبی با اهداف بلند مدت رقم زد.
 
سخنگوی شورای شهر رشت، عدم وجود مدیریت یکپارچه و موازی کاری و برخوردهای سلیقه ای را جزو دلایل سردرگمی معضل ترافیک در شهر رشت دانست و در این راستا اظهار داشت: عدم ایجاد زیرساخت مناسب در دهه اخیر از سوی مدیران متولی ترافیک باعث بروز شرایط بحرانی امروز در حوزه ترافیک شده است.
 
فاطمه شیرزاد با ذکر این مورد که پیش از همه باید رفتار مدیریتی در مدیران تغییر یابد به شکلی که همگی در حل مشکلاتی همچون معضل ترافیک دغدغه مند گردند، ادامه داد: میتوان با ایجاد تعامل بیش از پیش مابین دستگاهها، اتخاذ سیاست های همسو و برگزاری همایش های علمی با حساسیت سازی مردم را ترغیب به توجه به مسائل مهم ترافیکی کنیم.
 
عضو شورای شهر رشت ایجاد پارکینگهای طبقاتی،نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و اصلاح راهها و روکش اسفالتها در سطح شهر را راهکارهایی جهت جذب شهروندان به بکارگیری خدمات شهری علی الخصوص حمل و نقل عمومی دانست.
 
 رضا رسولی نیز با ذکر این موضوع که ارائه پیشنهادات از سوی مشاورین و کارشناسان همواره از اهمیت قابل توجه ای برخوردار است، افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک با ایجاد یک کار گروه در راستای سازماندهی همه آرا و نظرات و اتخاذ یک سیاست کاربردی در یک ضرب العجل مشخص طرحی مدون را جهت تصویب به شورا ارائه دهند.
 
عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر ادامه داد: باید طرح ها و ایده ها در یک ساختار مشخص همچون یک کارگروه متشکل از مشاورین و متخصصین امر بررسی گردد تا با عدم بررسی های لازم برخی از طرح ها نتیجه معکوس ندهند.
 
وی افزود: میتوان با استفاده از تجارب روز دنیا و ایجاد یک ترکیب مناسب متشکل از متخصصین ترافیکی، جامعه شناسی، فرهنگی و امور تربیتی با بررسی همه پیشنهادات به طرحی جامع و کاربردی که توانایی حل مشکل ترافیک شهر رشت را داشته باشد، دست یافت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز