خبرگزاری کار ایران

کمیسیون برنامه و بودجه شورا، خواستار کمک مالی به آتش نشانی شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۳۶

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، خواستار تخصیص اعتبار و کمک مالی به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهام زاهد، با اشاره به بررسی لایحه تعرفه عوارض سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، تصریح کرد: این تعرفه در کمیسیون‌های بهداشت و بودجه شورا بررسی شد و کدهای مربوط به ردیف‌های تعرفه خدمات، بدون افزایش نسبت به سال گذشته تصویب شد.

وی افزود: تنها در ردیف مربوط به کد ۶۱ که افزایش در بحث عوارض املاک مسکونی و تجاری بود، افزایش ۱۰ درصدی تصویب شد.
 
زاهد با اشاره به پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی کد مربوطه از سوی مدیرعامل سازمان آتش نشانی یادآور شد: با وجود پیشنهاد ۱۵ درصدی، کد یاد شده از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی با کاهش ۵ درصدی تعرفه، کد یاد شده را با ۱۰درصد افزایش مصوب کردند.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد: سازمان های خدمات رسانی نظیر سازمان های آتش نشانی، فرهنگی، میادین و سازمان عمران باید مشمول ردیف های حمایتی قرار گیرند. اگرچه امسال مصوب کردیم که کمک های مالی از ردیف بودجه های شهرداری مرکز به سازمان های یاد شده صورت گیرد، ولی تاکنون هیچ کدام محقق نشده است. اکنون سازمان های یاد شده با مشکلات مالی درگیرند.
 
زاهد تصریح کرد: اگر تعرفه بهای خدمات این سازمان ها را هم افزایش ندهیم، با این وضعیت تورم، سازمان آتش نشانی چگونه می تواند هزینه های خود را تامین نماید.
 
وی ادامه داد: تامین لباس های ایمنی برای نیروهای امدادی و آتش نشان ضروری است. سال گذشته قیمت یک جفت چکمه آتش نشانی ۱ میلیون تومان بود که مسلما با وضعیت ارز اکنون قیمت آن به شدت افزایش یافته است. نیروهای آتش‌نشان  ما حتی یک سطل آب ندارند روی خود بریزند تا داخل حریق شوند.
 
رئیس کمیسیون بودجه یادآور شد: اگرچه اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و قاعدتا باید نگاه حمایتی و کاهش تعرفه بهای خدمات را مصوب نمایند ولی خرید تجهیزات لازم برای آتش نشانان نیز ضروری است و در نهایت خدمات بهینه به شهروندان داده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز