خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد:

افتتاح 2 باب کتابخانه عمومی در سال جاری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۰۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح و بهره‌برداری از 2باب کتابخانه عمومی در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیاهکل با حضور هادی نوری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست با اذعان به رشد شاخص های مختلف مطالعه استان نسبت به سال گذشته از رشد 6 برابری اعتبارات عمرانی مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در سال 97 خبر داد.

هادی نوری با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با اختصاص این اعتبار، عملیات احداث بسیاری از پروژه های کتابخانه ها در شهرهای مختلف گیلان ادامه خواهد یافت و همچنین 2 کتابخانه عمومی در سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

نوری همچنین آغاز عملیات احداث 2 پروژه جدید کتابخانه عمومی در روستای اردجان رضوانشهر و نیز کتابخانه بزرگ مسکن مهر رشت را از مهمترین اقدامات انجام گرفته در سالجاری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات این کتابخانه ها بزودی در اختیار مردم این مناطق قرار گیرد.

وی در ادامه کتابخانه های عمومی را بستر مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی متنوع عنوان و با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی در کتابخانه های عمومی از برگزاری محافل کتابخوانی، کارگاه های مختلف آموزشی و نشست های کتابخوانی به عنوان فعالیت های جنبی مهم این مجموعه یاد کرد.

ایجاد جاذبه کتابخوانی از اهداف مهم کتابداران است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یکی از اهداف مهم کتابخانه های گیلان را ایجاد جاذبه در فعالیت ها دانست و گفت: کتابداران برای ایجاد اشتیاق در علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و حضور عموم مردم در کتابخانه ها برنامه های خلاقانه بسیاری را در دست اجرا دارند.

هادی نوری در پایان صحبت های خود با اشاره به تدوین سند توسعه پنج ساله کتابخانه های عمومی استان در کارگروه ویژه، از وضعیت مناسب کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل نسبت به پیش بینی های انجام شده در این سند خبرداد و گفت: شهرستان سیاهکل با داشتن 2کتابخانه عمومی مرکزی، از شهرستان های برخوردار در سرانه فضای مطالعه است، اما باید با حمایت های مالی از سوی شهرداری، تبلیغات محیطی و ایجاد المان های کتابخوانی، نامگذاری خیابان ها و میادین شهر به نام کتاب و نیز دیوارنگاره هایی با موضوع کتاب، داشته های شهرستان در حوزه کتاب به سمع و نظر مردم برسد.

فرماندار سیاهکل: دوران تحصیل بهترین زمان برای ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان و نوجوانان است

فرماندار شهرستان سیاهکل نیز در این نشست با بیان اینکه بالا بردن سرانه کتابخوانی در کشور ما یک هنر است گفت: از اینکه باخبر شدیم شهرستان سیاهکل در شاخص های مختلف مطالعه در استان موفق بوده است به خود می بالیم.

رضا اسلامی با بیان اینکه کتابخوانی ریشه و اساس توسعه است خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این چشم انداز روشن، باید با اختصاص امکانات مناسب به کتابخانه ها و نیز تامین منابع مکتوب این مجموعه مردم را به کتابخوانی علاقمند کنیم که این از اهداف مهم ما در شهرستان سیاهکل است.

وی دوران تحصیل را بهترین زمان برای ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان و نوجوانان دانست و با اشاره به نقش ویژه نظام آموزشی در این حوزه از آموزش و پرورش بعنوان نخستین ارگان سهیم در این اقدام مهم یاد کرد.

پازوکی: شهرداری سیاهکل از بهمن ماه سال96 سهم خود را به کتابخانه پرداخت نکرده است

در ابتدای این نشست سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل نیز در گزارشی به بیان اقدامات انجام شده از سال گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان عدم توجه کافی شهرداری ها نسبت به پرداخت سهم نیم درصد از درآمدهای هفتگانه خود به حساب کتابخانه هاست. 

مهرداد پازوکی با بیان اینکه شهرداری سیاهکل از بهمن ماه سال 96 هیچگونه واریزی به حساب کتابخانه ها نداشته است یادآور شد: تنها منبع درآمدی کتابخانه ها برای تامین نیازهای جاری و حتی پرداخت هزینه های انرژی این مجموعه از حق نیم درصدی کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز