خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان :

مالیات بر ارزش افزوده و سود تسهیلات بانکی مخل تولید هستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۲۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت : مالیات بر ارزش افزوده و سود تسهیلات بانکی مخل تولید هستند که باید به صورت ساختاری و همسو با تولید تغییر کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در بازدید از چند شرکت بزرگ تولیدی در رشت با اشاره به اینکه حوزه صنعت استان گیلان برای پیشرفت نیازمند  معماری نوین است اظهار داشت: این نظریه بر اساس اقدامات و ارزیابی‌های کارشناسی و علمی حاصل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه تمامی نهادهای زیربنایی استان گیلان باید در این عرصه یکدل شوند، خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از صنایع در استان گیلان میزهای تخصصی کالایی تشکیل شده است.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه میزهای تخصصی کالایی می‌تواند از هدر رفت زمان و انرژی کارفرمایان و تولیدکنندگان برای رفع موانع موجود در حوزه صنعت جلوگیری کند تصریح کرد: این میز‌ها مسیر حرکت صنعت را برای تولیدکننده و صنعتگر هموار و تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از قوانین نظیر مالیات بر ارزش افزوده و سود تسهیلات بانکی مخل تولید هستند که باید به صورت ساختاری و همسو با تولید تغییر کنند افزود: با این اقدامات از دغدغه‌های تولید کننده کاسته می‌شود و به درستی می‌توان به اهداف کلان در حوزه تولید کشور دست یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مدیران واحد‌های تولیدی باید مشکلات خود را به این سازمان منتقل کنند گفت: برخی از مشکلات موجود حوزه صنایع که در داخل استان قابل برطرف شدن است  به صورت تک به تک در کارگروه رفع موانع تولید گیلان بررسی می‌شود.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه مشکلات و موارد کلان در حوزه صنایع در استان گیلان به وزارت صنعت ارجاع شده و به طور ویژه پیگیری می‌شود بیان کرد: مشکلات و تعلل رسیدگی‌های گمرکی و استاندارد ثبت سفارشات کالا برای واحدهای تولیدی گیلان باید پیگیری و برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی از طریق کارگروه رفع موانع تولید گیلان پیگیری می‌شود افزود: برخی از عوامل جبری و شرایط حاکم بر فضای کسب و کار در شرایط کنونی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ استان گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در برخی از واحد‌ها سوء مدیریت  با توجه به شرایط کنونی مزید بر علت افزایش مشکلات موجود در صنایع گیلان شده است گفت: شرایط مذکور نیازمند اتحاد و پشتیبانی ویژه است.

دلق پوش با تاکید بر اینکه تغییرات در سهمیه‌های پتروشیمی و گروه‌های کالایی جهت اختصاص ارز امری ضروری است خاطرنشان کرد: برخی از دستورالعمل‌های ابلاغی باید در مرحله عمل مورد ارزیابی قرار گرفته و به نفع تولید تغییر کرده و اصلاح شود.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز