خبرگزاری کار ایران

عاقل‌منش تاکید کرد:

لزوم فعالیت شورایاری‌ها در راستای پیگیری مطالبات شهروندان

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۲۴

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر رشت بر لزوم فعالیت شورایاری ها در راستای پیگیری مطالبات شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، چهلمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با دستور نشست و گفتگو در خصوص اجرای طرح شورایاری در سطح محلات شهر رشت در تالار شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب بیان کرد عنوان وزین و ارزشمند این روز نشانگر اهمیت این موضوع برای جامعه متدین ایران میباشد و مدیریت شهری باید با کمک نهادهای متولی اقدامات لازم را در راستای فرهنگسازی از سنین پایه انجام دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر و دهه کرامت بر الگو سازی از خصایل این بانوی مکرم برای جامعه تاکید کرد.
 
محمدحسن عاقل منش در ادامه با گرامیداشت ۲۲ تیر روز فتح تهران توسط مجاهدین گیلانی با تجلیل از آزادیخواهان گیلان خواستار توجه ویژه متولیان به گرامیداشت این واقعه حماسی و تاریخی شد.

وی با یادآوری مصوبه نوزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی در سال گذشته افزود در راستای تکریم از مجاهدین مشروطه گیلانی عمارت حاج میرزا خلیل رفیع پس از انتقال شورای شهر به ساختمان جدید تبدیل به موزه مشروطه خواهد شد و از برپایی نمایشگاه مشروطه در آخر هفته جاری در این عمارت خبر داد.
 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به دستور جلسه اظهار داشت در راستای ایجاد شهری شایسته موضوع شورایاری ها از ادوار گذشته شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.این طرح که در برخی از شهرهای کشور اجرا شده است به پیگیری مطالبات شهروندان با اولویت های موجود در محل یاری خواهد کرد که این امر به نوعی هزینه های مدیریت شهری را به سمت و سوی نیاز شهروندان پیش خواهد برد.
 
عاقل منش با بیان این موضوع که شورایاری ها در نمونه کوچک همچون شورای شهر یک نهاد مدنی و محلی، غیر انتفاعی و غیرسیاسی محسوب می شود.
 
عضو شورای شهر رشت با ذکر این مطلب که طرح مد نظر جهت فعالیت شورا یاری ها، شناسایی مناطق توانمند جهت اجرای این طرح به عنوان پایلوت میباشد از معرفی برخی از محلات در سطح شهر توسط شهرداران مناطق خبر داد.
 
عاقل منش تشکیل ستاد اجرایی شورایاری ها متشکل از اعضای شورای شهر رشت را گام اول برای فعالیت این نهاد دانست و بر لزوم بکارگیری از ظرفیت مردمی و انجیوهای مردم نهاد در این زمینه تاکید کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز