خبرگزاری کار ایران

علیپور در بازدید از تنها مرکز روزانه سالمندان رشت:

حمایت از مراکز روزانه سالمندان، حمایت از بنیان خانواده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۳۳۰

عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت گفت: حمایت از مراکز روزانه سالمندان، حمایت از بنیان خانواده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن علیپور با حضور در مرکز روزانه رنگین کمان زندگی، از تنها مرکز روزانه سالمندان رشت بازدید کرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت در این بازدید و طی گفتگویی با مسئولان این مرکز و سالمندان گفت: تمامی سالمندان همچون پدران و مادران ما هستند و موظفیم شرایط رفاهی زندگی آنان را در حد توانمان فراهم کنیم.
 
محمدحسن علیپور با بیان اینکه شهر رشت از فضاهای مناسبی برای ایجاد روحیه نشاط در سالمندان برخوردار نیست، تصریح کرد: این مراکز روزانه، محیطی مناسب برای اوقات فراغت سالمندان است. مسئولان این مرکز برای تقویت روحیه و سطح نشاط سالمندان توان خود را به کار بسته اند و برنامه‌های آموزشی نیز در نظر گرفته اند که شایسته تحسین است.
 
عضو شورای شهر رشت در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه استان گیلان از استان های سالمند کشور است توجه به نیازمندی های این قشر و راه اندازی و حمایت از مراکز اینچنینی باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.
 
علیپور در پایان با بیان اینکه حمایت از چنین مراکزی، حمایت از بنیان خانواده است خاطرنشان کرد: فرهنگ و هویت ایرانی با احترام به بزرگان خانواده پیوند خورده است و یقین دارم همکاران شورایی بنده نیز نگاه ویژه ای به حمایت از سالمندان خواهند داشت.
 
شایان ذکر است مرکز رنگین کمان زندگی زیر نظر بهزیستی گیلان و با هدف آشنایی سالمندان با شرایط سنی و ایجاد نگرش مثبت نسبت به این دوران، توسعه ارتباط میان سالمندان و خانواده، فراهم سازی محیطی شاد برای سالمندان و همچنین آموزش مهارت های زندگی در این سنین و ایجاد روحیه مثبت و فعال علیه تفکر "از کار افتادگی"در زمستان سال ۹۵ راه اندازی شده است تا از آسیب‌هایی چون آلزایمر و افسردگی در سالمندان تا حد امکان جلوگیری کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز