خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار گیلان:

بوم گردی زمینه ساز مهاجرت معکوس به روستاست/ تولید روزانه 1800 تا 3هزار تن زباله در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۱۰۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تشریح ابعاد فرهنگی و زیست محیطی بوم گردی، تاکید کرد: با اجرای صحیح طرح بوم گردی می توان امیدوار بود مردم به روستاها بازگردند.

به گزارش ایلنا از ماسال،  حجت شعبانپور با بیان اینکه  مردم گیلان، چه در گذشته و چه امروزه  همواره  به دنبال حفاظت از طبیعت گیلان بوده اند، چرا که معتقدند اگر این طبیعت آسیب ببیند، نخواهند توانست زندگی کنند، تصریح کرد: با بررسی اجمالی در پرونده های زمین خواری در منطقه شمال کشور، مشخص خواهد شد که اکثر آنها از ناحیه ی افراد غیربومی بوده است.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی بالای گیلان که پس از تهران و البرز بیشترین تراکم را دارد؛ خاطرنشان کرد: همزمان با تعطیلات آخر هفته تهران، جمعیت گیلان به 5 میلیون نفر می رسد، این موضوع تنها مربوط به ایام نوروز نمی شود؛ این در حالی است که حتی یک ریال عوارض  نیز بابت هزینه‌های تحمیلی به استان گرفته نمی شود اما در عوض با همین امکانات اندک باید از جنگلها مراقبت و از مرتع  و ساحل حفاظت کنیم.

نماینده استاندار گیلان، ادامه داد: میزان تولید زباله گیلان روزانه 1800 تن  است که  با گردشگران به 3000 تن می رسد؛ که متاسفانه امکانات موجود جهت امحای این زباله ها به هیچ وجه مناسب نیست.

شعبانپور اجرای طرح بوم گردی با پی‌گیری دکتر سالاری استاندار گیلان را از جمله طرح هایی دانست که می تواند موجب مهاجرت معکوس و ماندگاری روستائیان در روستا شود، دانست و اظهار داشت: بوم گردی که اولین پیوستش حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است و دومین آن پیوست فرهنگی، یعنی حفظ قوم، فرهنگ و معماری می تواند کمک درآمدی برای خانوارهای روستایی باشد که اگر در این زمینه موفق عمل شود می توان امیدوار بود که مردم برای اشتغال به روستا باز گردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز