خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر رشت:

کسب رضایتمندی شهروندان ارزشمندترین درآمد شهرداری

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۲۰

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، کسب رضایتمندی‌شهروندان را ارزشمندترین درآمد شهرداری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سی و چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با دستور بررسی نحوه برون سپاری خودروهای برقی شهرداری، بررسی نحوه تبلیغات درون تاکسی های شهری با نصب LCD در پشت صندلی ها در تالار شورا برگزار شد.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به مراسم استقبال و قدردانی از علیرضا جهانبخش که قرار است در پیاده راه فرهنگی برگزار شود از اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری و هیئت فوتبال جهت توجه به این موضوع تقدیر کرد.
 
در ادامه  عضو شورای شهر رشت با نقد از عملکرد و بهره وری پایین خودروهای برقی مستقر در پیاده راه فرهنگی اظهار داشت: با توجه به هزینه ای که برای خرید این خودروها صورت گرفت باید با برنامه ریزی مناسب بهترین خدمت برای آنها تعریف شود.
 
وی با ذکر این مطلب که تجربه نشان داده است ارائه خدمات توسط بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی همواره از نظر کیفی در سطح بهتری قرار داشته افزود: با توجه به هزینه هایی که نگهداری و بکارگیری این خودروها برای شهرداری بدنبال داشته است و عدم برنامه ریزی مناسب جهت خدمات این خودروها، باید با انجام بررسی های مورد نیاز این خودروها را به بخش خصوصی برون سپاری شود و شهرداری فقط در حوزه نظارت بر عملکرد و شرح وظایف آنها مسئولیت داشته باشد.
 
حاجی پور با تاکید بر این مطلب که در ابتدا قرار بود این خودروها در مسیری مسطح با سرعتی محدود و مشخص تردد کنند از استهلاک بالای خودروهای برقی به دلیل تغییر کاربری آنها گلایه کرد و ابراز امیدواری کرد با برون سپاری این خودروها و تغییرات اساسی در ساختار خودرو، مسیر تردد و وظیفه تعریف شده برای آن شاهد بهره وری مناسب از این خودروها باشیم.
 
عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان تاکسی های شهری خواستار ارائه ایده های نوین جهت حمایت از این قشر خدوم و درآمدزایی جانبی برای آنها شد.
 
وی اظهار داشت: با توجه به نرخ پایین امتیاز تاکسی در رشت نسبت به سایر شهرهای استان، تعدد تاکسی های رشت و عدم امکان بالابردن کرایه ها به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور رانندگان تاکسی را جزو مظلوم ترین شهروندان شهر دانست که حجم مشکلات باعث فشاری مضاعف بر آنها و خانواده های آنها شده است.
 
حاجی پور در ادامه عنوان کرد: اجرای طرح‌هایی از قبیل جذب تبلیغات محیطی و نصب مونیتورهای تبلیغاتی در دخل تاکسی ها با هدف ارتقا درآمد تاکسی داران می‌تواند بخشی از مشکلات این افراد را کاهش دهد.از این رو با اعطای ماموریت به معاونت حمل و نقل و سازمان کنترل و ترافیک خواستار بررسی دقیق و در اسرع وقت موضوع و جذب شرکت‌های توانمند به عنوان پیمانکار جهت اجرای این طرح شد.
 
در ادامه دکتر ذاکری با ذکر این مطلب که تغییر مسیر و تعریف وظایف جدید بهترین تصمیم در مورد خودروهای برقی است، خواستار بررسی های کارشناسی در این زمینه و پرهیز از هر نوع اقدام عجولانه در این باره شد.
 
عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت با ذکر این موضوع که ارائه و اجرای طرح های حمایتی از تاکسی داران با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی گامی مثبت ارزیابی میشود خواستار بررسی کارشناسان متخصص و اعلام نظر آنها قبل از هر اقدام شتابزده ای شد.
 
بهراد ذاکری با اشاره به لزوم اعتماد سازی اصناف مختلف و شهروندان به مجموعه مدیریت شهری خواستار تخصیص سود کامل از اجرای این طرح به تاکسی داران شد و ابراز امیدواری کرد که در خلال برنامه های مد نظر میتوان با استفاده بهینه از مونیتور های مستقر در خودروهای تاکسی به آموزش مبانی حقوق شهروندی و فرهنگسازی در مورد معضلات شهری پرداخت.
 
عضو شورای شهر با اشاره به این موضوع که میتوان جهت رفاه حال شهروندان و حفظ و احترام به محیط زیست با بررسی های مناسب ساز و کار دوچرخه سواری برای عموم شهروندان فراهم شود با مثال الگوهای موفق موجود در کشور، اشاعه و تعرفه این قبیل فرهنگ های مناسب در شهر و بین شهروندان را دستاوردی در دسترس دانست که نیازمند توجه و اهتمام مدیران شهری است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز