خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت مطرح کرد:

فعال‌سازی نگاه اجتماعی بزرگترین اقدام در حوزه مسائل زیست محیطی / ضرورت صدور مجوز خرید پساب تصفیه شده در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۱۴۵

شهردار رشت در اختتامیه کارگاه درخت مشکلات مطرح کرد: فعال کردن نگاه اجتماعی بزرگترین کار در حوزه رسیدگی به مسائل زیست محیطی رودخانه های شهر است.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم اختتامیه کارگاه برنامه ریزی مشارکتی حل مشکلات رودخانه های شهر رشت با محوریت رسم درخت مشکلات و با حضور مسعود نصرتی شهردار رشت در تالار گفت و گوی شهرداری رشت برگزار شد.

نصرتی با اظهار خرسندی از قرار گرفتن در کنار شهروندان دغدغه مدار در حوزه محیط زیستی و همچنین حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر خصوصاً کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهرشورای اسلامی شهر در این موضوع بیان داشت: امروز به همت مدیر پروژه رسیدگی به فاضلاب های شهر و جمعی از کارشناسان سازمان‌های دولتی و فعالین سازمان‌های مردم نهاد با استفاده از شیوه علمی کارگاه خوبی برگزار شد .

شهردار رشت فعال کردن نگاه اجتماعی را بزرگترین کار در حوزه رسیدگی به مسایل زیست محیطی رودخانه های شهر عنوان کرد و گفت: امروزه شاهد ورود ۶۶۰ لیتر فاضلاب به دو رودخانه گوهر رود و زرجوب به صورت روزانه هستیم، متاسفانه در سنوات گذشته این دو رودخانه از دید مردم خارج و اکنون در طرح جامع بازنگری این دو رودخانه بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی احداث تصفیه خانه را تنها راهکار با نگاه علمی برای جمع آوری فاضلابهای سر ریز شده به این رودخانه عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی از سوی دولت برای احداث این تصفیه خانه در شرایط اقتصادی فعلی کاملا منتفی است. بنابراین باید برای ورود سرمایه گذار در این حوزه که با تجمیع فاضلاب، احداث تصفیه خانه و در نهایت اقدام برای فروش پساب کند، به طور جدی برنامه ریزی کرد.

 نصرتی با اشاره به صدور مجوز خرید پساب تصفیه شده در ۱۱ استان خاطرنشان کرد: باید با ارتقاء انتظار اجتماعی و با انجام کار مشارکتی و کاربرد ادبیات مختلف در پروسه زمانی بسیار کوتاه مانع سر ریز شدن فاضلاب به رودخانه های سطح شهر به خصوص دو رودخانه گوهر رود و زرجوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز