خبرگزاری کار ایران

سالاری خبر داد:

تعریف 17 روستای بدون بیکار با اشتغالزایی هزار و 125 نفر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۳۲

استاندار گیلان از تعریف 17 روستای بدون بیکار با اشتغالزایی هزار و 125 نفر در استان خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان در شهریور ماه سال جاری در منطقه آزاد انزلی خبر داد و تصریح کرد: تهیه کتابچه‌ای از فرصت‌های گردشگری استان برای ارائه در این همایش ضروری است . 

وی خواستار حمایت وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه جامع توسعه گردشگری استان در قالب  تخصیص 370 میلیارد تومان از محل اعتبارات متمرکز در بخش روستایی و عشایری برای اجرای طرح ها ی گردشگری استان شد .

نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به امضای تفاهم نامه ای به ارزش 50 میلیارد تومان برای استاندارد سازی و نصب تابلوها و علایم جاده‌ای استان اظهار داشت: تحقق این مهم نقش بسزایی در افزایش ایمنی، کاهش ترافیک و دسترسی آسان و سریع مسافران به مقاصد خود ایفاء خواهد کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در اجرای طرح جامع گردشگری، اثرات اجتماعی و زیست‌محیطی آن بسیار برای ما حائز اهمیت است تصریح کرد: باید ضمن فراهم کردن رفاه بهتر برای گردشگران برای بهبود معیشت و رونق اشتغال در استان  تلاش کنیم.

سالاری از انتخاب مشاور برای مطالعه طرح جامع گردشگری استان خبر داد و افزود: این انتخاب در راستای تجمیع مطالعات گذشته و توسعه بخش گردشگری انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به تعریف 32 محور گردشگری در استان، از معرفی 4 هزار و 600 نقطه از سوی بخشداران و شورای روستاها برای اجرای محورهای گردشگری خبر داد و افزود: مشاور جامع، ضمن ارزیابی جانمایی‌های صورت گرفته از سوی بخشداران و شوراها، مکان مناسب برای اجرای محورهای گردشگری استان را نهایی خواهد کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به طرح گردشگری البرز مرکزی در استان و در نظر گرفته شدن مناطق سیاهکل، دیلمان و رستم آباد به عنوان مسیر گردشگری، این طرح را با اهداف گردشگری تعریف شده در استان هم راستا دانست و افزود: در اجرای طرح ها باید اثرات اجتماعی و زیست محیطی آن لحاظ شود.

سالاری بر ضرورت تسریع در اجرای طرح های بوم گردی استان تاکید کرد و افزود : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان صاحب کار باید به صورت جدی‌تر در حوزه اجرای این طرح ها ورود کرده و کم کاری ها را گزارش  دهد .

وی عدم انحراف تسهیلات اعطایی و هزینه کم ایجاد اشتغال را از جمله مزیت‌های اجرای طرح‌های بوم‌گردی برشمرد و خاطرنشان کرد: احداث واحدهای بوم‌گردی و سازه‌های گردشگری ضمن ایجاد رونق و آبادانی، اقدامی ماندگار در روستاها به شمار می‌رود.

سالاری برضرورت بهره‌گیری مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) برای پاسخگویی به استعلام‌ها تاکید و تصریح کرد: با بهره‌گیری از این سامانه، استعلام‌ها به صورت شفاف و با سرعت انجام خواهد پذیرفت.

 استاندار گیلان از اجرای طرح هزار روستا و هزار ورزشگاه در روستاهای استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: در جانمایی این زمین‌های ورزشی باید وجود امکانات زیرساختی نظیر شبکه آب و برق و جاده دسترسی لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز