خبرگزاری کار ایران

سالاری در دیدار با ضیایی مطرح کرد:

ساخت هزار زمین والیبال در فضای باز روستایی گیلان تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۴۲

استاندار گیلان دستور ساخت هزار زمین والیبال در فضای باز روستایی و مناطق ساحلی گیلان تا پایان امسال را صادر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری امروز در دیدار با احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به شروع مقدمات ساخت زمین‌های والیبال در فضای باز روستایی استان گفت: در جانمایی زمین‌ها پیش‌بینی‌ها به نحوی است تا امکانات زیر ساختی شامل برق و آب فراهم باشد.

وی به در نظر گرفتن امکانات اولیه مورد نیاز برای برگزاری مسابقات والیبال در این زمین‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای برگزاری مسابقات در سطوح مختلف استفاده می‌کنیم تا فعالیت ورزش همگانی و قهرمانی را گسترش دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان رشته والیبال را دومین رشته مورد علاقه مردم گیلان پس از فوتبال عنوان و اظهار داشت: در گام دوم با شناسایی استعدادهای هر منطقه با اولیت‌بندی به سمت احداث سالن والیبال و تهیه امکانات بیشتر برویم.

وی گفت: ساخت زمین‌های والیبال در فضای باز روستایی با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و باهمکاری دستگاه‌هایی همچون ورزش و جوانان، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و هیئت والیبال استان انجام می‌گیرد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه از زمان شروع ساخت زمین‌های والیبال باید در فکر استفاده بهینه از این زمین‌ها باشیم افزود: ایجاد امکانات برای برگزاری مسابقات، جوانان برای حضور در میادین ورزشی ترغیب می‌کند.

وی توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی را موجب ایجاد نشاط فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و گفت: برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف علاوه بر گسترش پویایی در بین جوانان، کاهش آسیب‌های اجتماعی را بدنبال دارد.

در این دیدار که مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیات والیبال استان نیز حضور داشتند، رئیس فدراسیون والیبال به وجود پتانسیل‌های مختلف در رشته‌های ورزشی گیلان به ویژه والیبال اشاره کرد و گفت: ورزش والیبال در دنیا به عنوان یک ورزش اخلاقی معرفی شده و کشور ایران جزء هشت تیم برتر دنیا است.

احمد ضیایی با اشاره به اینکه لیگ ملت‌های والیبال بین 800 میلیون تا یک میلیارد نفر بیننده دارد، افزود: با ایجاد امکانات و زیر ساخت‌های این ورزش می‌توانیم برای کشور درآمدزایی و شغل ایجاد کنیم و نشاط را در بین جوانان افزایش دهیم.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در احداث مجموعه‌های ورزشی را گام مهمی در جهت توسعه امکان ورزشی دانست و اظهار داشت: استان گیلان ظرفیت‌های خوبی در مسیر گسترش فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقات دارد که امیدواریم شاهد توسعه این بخش باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز