خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت تاکید کرد:

توجه و حمایت از صنعت نشر گامی مؤثر به سمت فرهنگ کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۲۸۲

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بر توجه و حمایت از صنعت نشر گامی مؤثر به سمت فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سی‌وهفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با دستور  بررسی نامه شهرداری رشت در خصوص مصوبات پنجاه و سومین نشست کمیسیون نامگذاری بررسی نامه موسسه فرهنگی هنری معیار سخن مبنی بر پیشنهاد طرح پیشنهاد طرح تشکیل کارگروه مدیریت شهری نشر و کتابدر تالار شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی با ارائه نمایشی قابل قبول که باعث ایجاد نشاط و غرور عمومی در بین مردم جامعه شد، با تاکید بر جایگاه ورزش در بین آحاد مردم خواستار توجه ویژه مسئولان به رشد ورزش با ایجاد زیرساخت‌های لازم شد.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و بازدیدهای صورت گرفته از مراکز توانبخشی، تلاش شهرداری در این حوزه را قابل تقدیر و ثمربخش ارزیابی کرد و خواستار تخصیص اعتبارات ملی برای این مراکز شد.
 
محمد حسن عاقل منش با بیان این موضوع که در روزهای اخیر شاهد رونق قابل قبولی در شروع پروژه های عمرانی در سطح شهر هستیم از شروع بکار ساخت یادمان دکتر حشمت و شهدای گمنام بوستان ملت در این حوزه نام برد.
 
در ادامه با توجه به دستور جلسه و درخواست شهرداری های مناطق در برخی از کوچه های شهر به نام شهدای گرانقدر مدنظر با رای اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تغییر نام صورت گرفت.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با ذکر این مطلب که شهر رشت به عنوان یکی از کانون های فرهنگی کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی وضعیت مطلوبی ندارد اظهار داشت با توجه به اهمیت مطالعه عمومی باید با بررسی کارشناسی و آسیب شناسی های تخصصی جهت رفع مشکلات موجود اقدام های موثر انجام داد.
 
عاقل منش با تاکید بر اینکه توجه و حمایت از صنعت نشر گامی موثر به سمت فرهنگ کتابخوانی است از درخواست ایجاد کارگروه مدیریت شهری نشر و کتاب از سوی جامعه ناشران جهت ساماندهی و تجمیع ظرفیت نهادهای متولی و درگیر حوزه نشر به عنوان گامی در این راستا نام برد.
  
احمد رمضانپور با بیان این مطلب که در اهمیت موضوع ارتقا فرهنگ کتابخوانی اجماع نظر وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه به دلایل مختلف امروز شهرداری در وضعیت اقتصادی نامطلوبی قرار دارد و قادر نیست با فراغ بال به انجام وظایف و امور محوله خود بپردازد و با توجه به این موضوع که تولی گری حوزه کتاب و کتابخوانی با سایر نهادها است با ایجاد یک کارگروه در این حوزه به عنوان کنشی موازی کارانه مخالفت کرد.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه قطعا شهرداری به نوبه خود دِین خود را در این زمینه اَدا خواهد کرد برقراری ارتباط صحیح و ایجاد تعامل در بین نهادها و سازمان هایی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش،برنامه و بودجه،دانشگاه و مراکز آموزشی،سازمان تبلیغات اسلامی و... که متولی اصلی در این حوزه محسوب می گردند را گامی صحیح در این زمینه دانست.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز با گرامیداشت شهدای هفتم تیر با ذکر این مورد که شهرداری با توجه به شرح وظایف خود سابقه و عملکرد مناسبی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد ادامه داد حمایت های مجموعه شهرداری از جام باشگاههای کتابخوانی و اقدامات صورت گرفته در زمینه تبدیل رشت به پایتخت کتاب ایران را در این راستا دانست.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر این موضوع که با توجه به محدودیت منابع مالی موجود باید از موازی کاری در هر حوزه ای جلوگیری کرد خواستار شفافیت در ساختار کارگروه و حوزه وظایف شهرداری در این باره شد.

وی افزود : با توجه به این مطلب که صنعت نشر کتاب با ایده های روز در دنیا به سمت اتخاذ رویکردهای حرفه‌ای و درآمدزایی پیش میرود بر اعمال سیاست هایی که به توانمندسازی ناشرین می انجامد تاکید کرد.
 
در انتها مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری گزارشی از سفر لهستان با موضوع شهرخلاق خوراک به کمیسیون ارائه داد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز