خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان خبر داد:

فراخوان نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۱۵۸

شهردار لاهیجان و دبیر نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از اعلام فراخوان این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، مسعود کاظمی بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اهتمام به اهمیت کار فرهنگی ، تلاش جهت پاسداری از ارزش های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را با فرمایشات مقام معظم رهبری " حمایت از کالای ایرانی " و چشم انداز روشن برای جامعه سالم ، شهرپاک و آرام با مشارکت شهروندان ، هنرمندان و نهاد ها و سازمان های شهر لاهیجان برگزار می نماید.

وی اضافه کرد: نو آوری اجتماعی ، توسعه فضیلت اخلاقی ، هدایتگری ، بیان راهکارها ،اشاعه تفکر و تعقل، رفع چالش ها را تسریع می بخشد، لذا نیاز است تا با بهرمندی آگاهانه از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی با مشارکت و همکاری دلسوزانه در راستای رشد ، عبودیت و تعالی جامعه تلاش کرده و جامعه ایمن با نشاط و مسئولیت پذیر را به ارمغان بگذاریم، از آنجا که میراث ارزشمند فرهنگ آموختنی و آموزش دادنی است می توان توسط ابزار تاثیر گذار هنر برخی از رفتارها و نگرش ها را تثبیت، تغییر یا اصلاح نمود .

کاظمی گفت: تئاتر خیابانی بعلت ذات فرهنگی، هنری و اجتماعی به یک رسانه ارزشمند ، تاثیر گذار، پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است که بواسطه ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی، معضلات و مشکلات پرداخته و با نشان دادن ارزش ها در برابر کاستی ها، ذهن مخاطب را درگیر کرده و او را به تعقل، انتخاب و پویایی وا می دارد، بی شک این امر در ارتقای فرهنگ و جایگزین کردن آگاهانه عناصر مطلوب در جامعه بسیار تاثیر گذار است .

شهردار لاهیجان افزود: در جشنواره پیش رو هدف آن است تا با مشارکت ارزشمند شهروندان در کنار هنرمندان و همراهی جهادی مدیران و مسئولان شهری نهمین گام بلند نیز با توان بالا ؛ عزم همگانی با شعار ارتقای فرهنگ شهروندی همچون سال های گذشته استوار و محکم برداشته شود .

به گفته وی حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ، ارتقای سطح دانش شهروندی ، بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک از اهداف جشنواره امسال است.

دبیر نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان افزود: موضوعات این جشنواره شامل شهروند، حمایت از کالای ایرانی ،شهروند ، فرهنگ ایثار و شهادت ،شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند ، آسیب های اجتماعی، شهروند ، ترویج کتاب و کتابخوانی، شهروند، حقوق کودک ، شهروند ، محیط زیست (چالش‌ها؛ مخاطرات؛ راهکارها)، شهروند، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی؛ حفظ فضای سبز ، اموال عمومی؛ مدیریت زباله و پسماند ، ترافیک می باشد.

وی گفت: در بخش مسابقه آثار این بخش از میان نمایش های خیابانی متقاضی با الویت محورهای مورد تاکید جشنواره شهروند انتخاب میگردد. این بخش رقابتی بوده و سقف پذیرش آثار ۱۵ نمایش خواهد بود . آثار این بخش می بایست پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی در گستره سراسری شرکت نکرده باشد .متقاضیان شرکت در بخش مسابقه می بایست لوح فشرده حاوی فایل تصویری و مدارک مورد نیاز را در مهلت مقرر به دبیر خانه جشنواره شهروند لاهیجان ارسال نمایند .

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اضافه کرد: در بخش ویژه نمایش کودکان و نوجوانان، ستاد برگزاری جشنواره نظر به اهمیت رده سنی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه ویژه به تولیدات و عرضه آثار متناسب برای این گروه های سنی در راستای پدیدآوردن میل و نیروی کنجکاوی ، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال بخشیدن به شخصیت آنها ، ترغیب به اندوختن تجارب و معلومات نوین ، راهنمایی اخلاقی و آشنایی با حقوق شهروندی برای دومین سال پذیرای نمایش های تولید شده در قالب نمایش زنده و عروسکی می باشد . علاقمندان به شرکت در این بخش میتوانند آثار خود را با موضوعات مناسب گروه سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند . سقف پذیرش آثار در این بخش ۵ اثر است.

وی گفت: به آثار راه یافته به جشنواره تا سقف ۳۵میلیون ریال کمک هزینه تعلق می گیرد و به برترین های هر بخش بر اساس آرای هیئت داوران جوایزی اهدا خواهد شد.

کاظمی افزود:مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۵ مرداد ۱۳۹۷ بوده و ۱۵ مرداد آثار برگزیده اعلام خواهد شد و زمان برگزاری جشنواره نیز دهه سوم مرداد است.

شهردار لاهیجان در پایان از همکاری صمیمانه مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرماندار لاهیجان، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای شهر لاهیجان برای بهتر برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز