خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد:

مهر تایید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان بر سلامت و بهداشت آب شرب رشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۳۳۶

مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تایید سلامت آب رشت بر بهداشتی بودن و کیفیت استاندارد آن تاکید کرد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، سیدمحسن حسینی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان  علت تغییر در طعم آب و کیفیت آن را جابجایی منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهر بیجار به رودخانه سفیدرود عنوان کرد و گفت: از عصر روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از رودخانه شهربیجار به رودخانه سفیدرود تغییر کرد و شهرهای برخوردار از آب این تصفیه خانه با تغییراتی در طعم و کیفیت آب مواجه شدند.

وی با تاکید براینکه آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است افزود: آب رودخانه سفیدرود نسبت به آب رودخانه شهربیجار دارای مواد محلول بیشتری است که این مسئله موجب تغییر طعم و لب شوری آب شده است.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: آب رودخانه سفیدرود پس از تصفیه ، زلال سازی و گندزدایی به آب شرب استاندارد تبدیل و پس از آن وارد شبکه آب آشامیدنی شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین تصریح کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر کیفیت و بهداشت آب نظارت دارد و علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداری های روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت ، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل داشته و مطلوبیت آن مورد تایید است.

حسینی در پایان از بهره برداری مجدد تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان از رودخانه شهر بیجار خبرداد و تصریح کرد: از ساعت 19 روز جمعه اول تیر ماه 97 آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهر بیجار تامین شده و از روز شنبه دوم تیر ماه ضمن ارتقای کیفی آب، لب شوری آن نیز برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز