خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت عنوان کرد:

اشتغال دغدغه همه ارکان نظام و دولتمردان است/ ثبت نام 1098 طرح در سامانه کارا

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۹۲۶

فرماندار رشت گفت: اشتغال دغدغه همه ارکان نظام و دولتمردان است.

به گزارش ایلنا از رشت،  سیدمحمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت که با حضور مدیران استانی در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اشتغال یکی از برنامه های مهم است که جزء سه برنامه اصلی استان در آخرین شورای اداری استان تدوین شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه اشتغال دغدغه همه ارکان نظام و دولتمردان است، افزود: افزایش آمار اشتغال، بهبود وضعیت کشاورزی و توسعه تجارت سه برنامه مهم است که در دستورکار دولت قرار گرفته و همواره جلسات کارگروه اشتغال در شهرستان و حتی در استان بصورت مستمر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات کارگروه با هدف ارتقاء اشتغال در شهرستان و استان در سه بخش روستایی، فراگیر و بوم‌گردی برگزار می‌شود؛ ادامه داد: تاکنون 1098 طرح در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند، سهمیه تسهیلات اشتغالرایی شهرستان رشت 315 میلیارد تومان است که از این مبلغ 222 میلیارد تومان برای طرح‌های فراگیر و 93 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی است.

احمدی تصریح کرد: مجموعا 151 طرح با مبلغ 116 میلیارد تومان در دستگاه‌های اجرایی و در کمیته فنی شهرستان رشت تصویب شده است که از این تعداد طرح‌ها 114 طرح مربوط به اشتغال روستایی با هزینه 61 میلیارد و 475 میلیون تومان است. در بخش اشتغال فراگیر هم 37 طرح به مبلغ 55 میلیارد و 80 میلیون تومان به تصویب کمیته فنی شهرستان رسیده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه همه طرح‌ها با برآورد هزینه 250 میلیون تومان در کمیته فنی شهرستان بررسی می‌شوند و طرح‌های بیش از 250 میلیون تومان پس از برسی در کمیته فنی شهرستان به کمیته فنی استان معرفی می‌شوند، افزود: انتظار داریم که طرح‌های اشتغالزایی بتوانند در شهرستان رشت بالغ بر هزار و 599 فرصت شغلی ایجاد کنند. 

وی باانتقاد از سهم ناچیز گردشگری در تسهیلات اشتغالزایی، اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های گردشگری موجود در سطح شهرستان باید در این راستا چاره‌ای اندیشیده شود، تاکنون 42 طرح گردشگری و بومگردی به مبلغ 15 میلیارد تومان در شهرستان متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی بوده‌اند.

احمدی بیان کرد: از مجموع طرح‌های ارسالی به کمیته فنی استان تعداد 57 طرح با مبلغ 28 میلیارد و 420 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند. 

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: تا امروز تعداد 400 درخواست طرح بومگردی توسط دهیاران و بنیاد مسکن را دریافت کردیم که از این تعداد 120 طرح در کمیته فنی شهرستان تصویب و به کمیته فنی استان ارسال شده که 48 طرح به تصویب کمیته فنی استان رسیده که تنها 12 طرح موافقت اصولی گرفته است.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان نیز در این جلسه، با بیان عملکرد مثبت شهرستان رشت در بخش تسهیلات اشتغالزایی گفت: ریزش طرح در خیلی از شهرستان ها بنا به دلایلی از جمله عدم بررسی دقیق طرح از 80 درصد بالاتر است اما در شهرستان رشت این آمار کمتر از 50 درصد است.

آرش فرزام صفت خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از طرح های ثبت نام شده در سامانه کار، از دستگاه های اجرایی ارجاع داده نشده که این مهم قابل پذیرش نیست و مسئولان دستگاه ها بایستی چرایی آن را گزارش دهند.

وی درباره عدم استقبال برای دریافت تسهیلات در بخش اشتغال فراگیر در شهرستان رشت و سایر شهرستان های استان و اطلاع نداشتن متقاضیان از نوع تسهیلات اشتغال فراگیر گفت: اطلاع رسانی های لازم برای آگاهی هرچه بیشتر متقاضیان از این نوع تسهیلات ضرورت دارد.

به گفته فرزام صفت، در صورت تحقق اشتغالزایی از سوی دریافت کننده تسهیلات اشتغال فراگیر، یارانه ای بین 2 تا 7 درصد تعلق می گیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز