خبرگزاری کار ایران

عضو شورا تاکید کرد؛

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در رشت / فرصت 5 روزه شورا به سازمان پسماند برای جانمایی سطل‌های زباله سه رنگ

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۷۹

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه باید تکلیف جمع آوری سگ های ولگرد در رشت مشخص شود افزود: تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد در این باره اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدوارم با کمک آنها این مشکل بزودی حل شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه شیرزاد با اشاره به روند خرید تجهیزات لجستیکی برای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بیان کرد: طی دو سال اخیر اعتبارات خوبی به منظور تجهیز سازمان آتش نشانی شهرداری رشت به خدمات مورد نیاز لجستیکی و غیره اختصاص پیدا کرده است.

وی به احداث دو ایستگاه آتش نشانی جدید در رشت اشاره کرد و گفت: دو ایستگاه آتش نشانی واقع در بلوار خرمشهر و بلوار دیلمان به زودی به بهره برداری می رسد و برنامه ریزی ها به منظور احداث ایستگاه آتش نشانی در مسکن مهر رشت نیز انجام شده است.
شیرزاد به روند احداث ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار خرمشهر اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی این ایستگاه به کندی در حال انجام بوده و باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تقدیر از اقدام یکی از خیرین رشت در احداث ایستگاه آتش نشانی بلوار خرمشهر افزود: ایستگاه آتش نشانی بلوار خرمشهر با همت یکی از خیرین در حال احداث بوده و این اقدام خداپسندانه شایسته تقدیر است.
وی با بیان اینکه در دوران فعالیت شورای چهارم رشت نوسازی تجهیزات سازمان آتش نشانی در دستور کار قرار گرفت خاطر نشان کرد: نوسازی تجهیز ات و خرید خدمات لجستیکی مورد نیاز سازمان آتش نشانی شهرداری رشت از دوران فعالیت شورای چهارم در بودجه شهرداری رشت قرار گرفت و موافقت با خرید نردبان هیدرولیکی و غیره از جمله اتفاقات خوب در این بخش است.
 
وی با ابراز خرسندی از افزایش ایستگاه های آتش نشانی در سطح رشت افزود: در گذشته پنج ایستگاه آتش نشانی در رشت فعالیت می کرد که در حال حاضر ۱۳ ایستگاه آتش نشانی فعال در سطح شهر مشغول خدمات دهی هستند و با بهره برداری از ایستگاه های آتش نشانی در بلوار دیلمان ، خرمشهر و مسکن مهر این تعداد به ۱۶ ایستگاه افزایش پیدا می کند.
شیرزاد توجه به احداث ایستگاه های آتش نشانی در میدان جهاد و برخی دیگر از نقاط رشت را امری ضروری دانست و بیان کرد: با این اقدام در صورت مواجهه با خطرات احتمالی نیروهای آتش نشانی سریعتر در محل حادثه حضور پیدا کرده و از جان و مال شهروندان بهتر محافظت می شود.
شیرزاد با تاکید بر اینکه شهروندان به سازمان آتش نشانی اطمینان و اعتماد دارند تصریح کرد: شهردار رشت باید توجه ویژه ای به وضعیت رفاهی و معیشتی آتش نشانان داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به بیمه آتش سوزی منازل مسکونی شهروندان رشت اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر رشت به منظور حمایت از شهروندان بیمه آتش سوزی منازل به مبلغ هشت میلیون تومان بابت بنای ساختمان و چهار میلیون تومان بابت اثاثیه را طی چند سال اخیر در دستور کار دارد.
وی با ابراز نگرانی از وضعیت ایمنی بازار رشت بیان کرد: تا کنون جلسات متعددی درباره افزایش ایمنی بازار برگزار شد اما بازخوردی نداشته است.
وی به تجهیز خودروهای شهرداری رشت به دستگاه های خاموش کننده حریق اشاره کرد و گفت: این مهم باید فرهنگ سازی شود و تمامی رانندگان چنین امکاناتی همراه داشته باشند.
شیرزاد با اشاره به طرح پیشنهادی ساماندهی رودخانه های رشت از محدوده زرجوب تا پل تختی با محوریت گردشگری بیان کرد: امیدوارم بتوانیم اقدامات عملیاتی این طرح را هر چه سریعتر به سرانجام رسانده و پس از سالها انتظار شاهد بهسازی بخشی از رودخانه های شهر باشیم.
وی با انتقاد از نحوه فعالیت کانکس های دریافت پسماند خشک در سطح رشت تصریح کرد: در سطح شهر ۱۳ کانکس جمع آوری زباله خشک دایر شده که برخی از آنها فعال نیستند و باید در این باره برنامه ریزی های لازم انجام و بسته های تشویقی به شهروندانی که در این مهم مشارکت می کنند اهدا شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه جمع آوری سگ های ولگرد در رشت تعیین تکلیف شود افزود: تعدادی از سازمانهای مردم نهاد در این باره اعلام آمادگی کرده و حضور سگ های ولگرد در رشت موجب رعب وحشت شهروندان بالاخص کودکان و زنان شده است.
وی با اشاره به جانمایی سطل های زباله سه رنگ در رشت هم گفت: سازمان پسماند شهرداری رشت 5روز فرصت دارد تا نسبت‌به جانمایی سطل‌های زباله سه رنگ از مسیر چهار راه میکائیل تا میدان صیقلان اقدام کرده و در این باره عذر و بهانه‌ای پذیرفته‌ نمی‌شود.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز