خبرگزاری کار ایران

انصاری عنوان کرد:

ترامپ با رفتار لجوجانه جهان را درگیر انتخابش کرد/ خروج از برجام فرصتی در اختیار ایران

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۶۷۳

معاون فرمانداری رشت گفت: آنچه ترامپ انجام داد قبل از خروج از برجام، خروج از همه اصول اخلاقی و چهارچوب‌ها و مقررات شناخته‌شده حاکم بر نظام بین‌المللی بود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا انصاری گفت: آن شبی که ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا مقابل دوربین‌های شبکه‌های خبری برافروخته و هیجان‌زده، با لحنی توام با عصبانیت و ژستی پیروزمندانه خروج آمریکا را از برجام اعلام می‌کرد نمی‌دانست این نطق چند دقیقه‌ای چه پیامدهایی برای او، کشورش و جهانی که در آن به‌سر می‌برد خواهد داشت.

انصاری تصریح کرد: مناسبات، روابط و نظام‌های حاکم بر جهان امروزی وضعیت را چنان سامانی داده که زورگوترین و مستبدترین حاکمان هم پوشش و محملی از اصول و یا ماده قانونی برای یکه تازی‌ها و اعمال ظالمانه خود دست و پا می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت بیان داشت: آنچه ترامپ انجام داد قبل از خروج از برجام، خروج از همه اصول اخلاقی و چهارچوب‌ها و مقررات شناخته شده حاکم بر نظام بین‌المللی بود.

وی ادامه داد: ترامپ با این رفتار لجوجانه همه جهان را درگیر انتخابش کرد از این‌رو همه بهت‌زده و متعجب ماندند که چطور ممکن است چنین رفتاری از رییس‌جمهور کشوری بروز دهد که داعیه ابرقدرتی و سودای حاکمیت بر جهان را دارد.

انصاری خاطرنشان کرد: هیچ انگاشتن یک‌سویه سندی که سندیت آن از سوی شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و امضای رییس جمهور آمریکا در پای آن نقش بسته، سنگ زیرین بنایی است که در صورت تداوم و تقلید دیگران از این رفتار، فروریختنش حتمی است. فروریختنی که همه معاهدات و مقررات بین المللی در زیر این بنای معوج دفن خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت  گفت: وقاحت و رسوایی به حدی است که بلافاصله اروپاییان به ویژه برخی از کشورهایی که هم‌سویی و نزدیکی بیشتری به آمریکا دارند بلافاصله با اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها به نوعی خواستند به ظاهر هم شده خود  را از این رسوایی مبرا جلوه دهند.

وی ادامه داد: تنها اقدامی که می‌توانست این رسوایی را تا حدی تخفیف دهد و برای این رفتار غیراخلاقی و خارج از شونات قانونی آمریکا شرسیکی بتراشد-که شاید ترامپ باهمین انگاره دست به چنین اقدامی زد- بروز رفتار مشابه آن از سوی ایران بود که خوشبختانه این بار هم کلید تدبیر دولت به‌درستی چرخید و اعلام موضع مدبرانه رییس‌جمهور محترم بهت و تعجب دیگری را رقم زد اما اینک چه سرمایه و فرصتی در اختیار ماست.

انصاری بیان داشت: اولین سرمایه همین قضاوت بهت‌آلودی است که هم از رفتار به‌دور از وجاهت اخلاقی و قانونی ترامپ و هم موضع‌گیری عاقلانه حسن روحانی در اذهان نقش بسته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت  گفت: امروز نوبت مااست که تشت رسوایی آمریکا را از بام دروغین ایران‌هراسی به زیرافکنیم و با منطق قوی و زبانی آداب‌دان وفای به عهد و پایبندی به عقود و مقررات بین‌المللی را در عرصه دیپلماسی فریاد بزنیم و از آن برای ادامه مسیر سرمایه‌ای بسازیم .

وی افزود: امروز می‌توانیم حق به‌جانب و مقتدرانه پای میز مذاکره با پنج کشور باقی‌مانده بنشینیم و موضوع را چنان با ظرافت و دقت به پیش ببریم که اگر نتوانستیم به توافق و تضمینی دست یابیم، غبار عهدشکنی بر دامن اروپاییان هم بنشیند. هرچند به نظر می‌رسد اروپاییان به شدت از این نگرانند که مبادا در این داستان افکار عمومی آنها را همتا و همنوا با آمریکا بداند.سرمایه دیگری که خروج آمریکا از برجام در اختیار ما قرار داده هم‌کلامی و هم‌دلی همه مردم و انزجار عمومی از رفتار آمریکا در فضای داخلی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت  گفت: جا دارد در این موقعیت حساس همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی بر امیال و اغراض جناحی خود لگام تعقل زنند و یک‌صدا ابتدا پایبندی ایران به معاهدات و مقررات بین‌المللی را به رخ جهانیان بکشند و در ثانی با حمایت از مواضع اصولی و اندیشمندانه دولت و پشتیبانی از تیم مذاکره کننده، تضمین‌های لازم را برای اجرای برجام از پنج  عضو دیگر مطالبه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز