خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان:

اجازه ویلاسازی به افراد غیر بومی در طرح بوم گردی داده نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۰۴

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: اجرای طرح های بوم گردی با هدف تقویت اقتصاد روستاییان، جایگزین ویلاسازی در مناطق روستایی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمازیار سیدنژاد، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بیان کرد: در طرح بوم گردی، مسافران و گردشگران با معماری بومی و غذاهای محلی گیلان آشنا و همچنین با این طرح ها، اشتغال پایدار در روستاها ایجاد می شود.

وی اقامتگاه های بوم گردی را به عنوان حلقه گردشگری در روستا عنوان و اضافه کرد: برای اینکه روستاییان اراضی خود را به قیمت ارزان نفروشند؛ باید اقتصاد روستایی تقویت شود و طرح های بوم گردی و نیز پروژه هایی در بخش هایی همچون چای، ابریشم و برنج در کمیته هایی که برای این کار تعریف شده؛ پیگیری می شود.

به گفته سیدنژاد، در طرح بوم گردی تسهیلات گیرنده باید بومی باشد ضمن آنکه اجازه ویلاسازی به افرادی از استان های دیگر داده نخواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات چهار و شش درصدی به روستاییان و افراد بومی در طرح بوم گردی گفت: تسهیلات روستایی کم بهره به میزان ۳۰۸ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده که بخش عمده ای از آن، برای حوزه گردشگری و بوم گردی است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با پست بانک کشور منعقد شده تا علاوه بر این، مبلغی نیز از محل وجوه متمرکز این تسهیلات در تهران برای طرح های بوم گردی جذب شود.

وی یادآور شد: دهیاران به عنوان تسهیل گر طرح های بوم گردی تعریف شده اند و به آنان و اعضای شوراهای اسلامی، آموزش داده و سیاست ها و چارچوب طرح بوم گردی تشریح شده است.

طبق اظهار مصطفی سالاری استاندار گیلان، پنج هزار واحد اقامتی بوم گردی در گیلان راه اندازی می شود و در این راستا سهمیه بندی شهرستانی انجام شده است. همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در ۳۲ محور تنظیم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز