خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد:

رها سازی 240 میلیون متر مکعب آب از سد سپیدرود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۲۰

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: 240 میلیون مترمکعب آب برای آبگذاری بیش از یکهزار کیلومتر نهر کشاورزی از سد سپیدرود رها سازی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کاظم لطفی بیان کرد: 240 میلیون متر مکعب آب برای آبگذاری بیش از هزار کیلومتر از انهار کشاورزی از هشتم اردیبهشت تاکنون از سد سپیدرود رها سازی شد.
لطفی افزود : این میزان آب رها سازی شده 171 هزار هکتار از زمین های مناطق جلگه ای در شهرستان های لنگرود ، سیاهکل ، آستانه اشرفیه ، رشت ، فومن ، صومعه سرا ، ماسال و شفت را آبیاری کرد.
وی گفت :‌ آبگذاری کانال های کشاورزی در مناطق مختلف به صورت تناوبی ، هر 8 روز آبگذاری  چهار  روز قطع انجام می شود.  
 مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه آبگذاری تناوبی کانال های کشاورزی از ابتدای همین هفته آغاز شد و تا پنج  مرداد ادامه دارد گفت : از امروز آبگذاری تناوبی کانال های مناطق شرقی استان آغاز و پایان همین هفته کانال سنگر و بخش مرکزی آبگذاری خواهد شد. 
 لطفی افزود : این شرکت ، آب مصرف شده را که به رودخانه‌ها سرازیر می شود،  توسط ایستگاه‌های پمپاژ باز چرخش کرده و دوباره به کانال‌های کشاورزی برمی‌گرداند. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در خصوص حجم مخزن سد سفیدرود گفت: تا کنون 870 میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود ذخیره شد که نسبت به سال گذشته 180 میلیون متر مکعب کاهش دارد و ادامه داد: بنابر گزارش هواشناسی میزان بارش در سال آبی جاری در استان نسبت به بلند مدت 22 درصد کاهش را نشان می دهد .

وی به نشاء کاری 55 درصد اراضی شالیزارهای استان براساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی اشاره نمود و تأکید نمود با توجه به رهاسازی آب سد سفید رود به کشاورزان عزیز توصیه می شود جهت مدیریت بهینه مصرف منابع آبی از تمامی ظرفیت های موجود و رعایت تقویم زراعی عملیات نشاء کاری را تا پایان اردیبهشت ماه انجام دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز