خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

پیشنهاد ایجاد مدرسه آموزش هتلداری در گیلان با همکاری مؤسسه‌های اتریشی

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۱۳

استاندار گیلان پیشنهاد ایجاد مدرسه آموزش هتلداری در گیلان با همکاری مؤسسات اتریشی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در دیدار با سفیر کشور اتریش در ایران با اشاره به اینکه مردم ایران اتریش را به عنوان سرزمین گفتگو و دیپلماسی می‌شناسند افزود: میزبانی اتریش در مذاکرات برجام خاطراتی از دیپلماسی جمهوری اسلامی با 1+5  را در اذهان مردم ایران برجای گذاشته است.

وی به اراده رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با اتریش اشاره و خاطر نشان کرد: استان‌های ایران می‌توانند سهم خوبی در تحقق این اراده داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه استان گیلان در حوزه‌های دارو سازی و صنعت چوب و کاغذ که اتریش در آن تخصص دارد، پیش‌رو است گفت: این موضوعات می تواند محور گسترش همکاری‌ها بین سرمایه‌گذاران 2 کشور باشد.

وی به وجود تجربیات خوب اتریش در موضوع گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: استان گیلان جزء سه استان برتر کشور در حوزه‌ گردشگری است و معتقدیم می‌توانیم بهتر از شرایط کنونی در این بخش فعالیت کنیم.

استاندار طبیعت، سواحل، دریا، رودخانه‌های متعدد و مناطق جنگلی را از قابلیت های اصلی حوزه گردشگری گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: در کنار این قابلیت‌ها تکمیل بخش عمده آزاد راه تهران به رشت، تکمیل راه آهن قزوین- رشت و وجود منطقه آزاد انزلی شرایط گیلان را ممتاز کرده است.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در گیلان می‌تواند زمینه تقویت مراودات 2 کشور در بخش گردشگری را تسهیل کند.

سالاری با بیان اینکه گیلان با وجود مواهب طبیعی بسیار می‌تواند میزبان گردشگران از اقصی نقاط دنیا باشد گفت: از سرمایه‌گذاران اتریشی دعوت می‌کنیم تا در حوزه گردشگری گیلان حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گیلان دروازه ارتباط ایران با اروپا از سمت شمال کشور بوده گفت: این موضوع باعث شده تا در سده‌های گذشته بسیاری از رویدادهای جدید در گیلان و بویژه در انزلی اتفاق بیافتد.

نماینده عالی دولت در گیلان پیشنهاد ایجاد مدرسه آموزش هتلداری در گیلان با همکاری مؤسسات اتریشی را ارائه کرد و افزود: ایجاد این مرکز می‌تواند به سازمان‌ها، شرکت‌ها و تمامی رده‌هایی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند آموزش‌های لازم را ارائه کند.

در این دیدار سفیر اتریش در ایران گیلان را سومین مقصد سفر خود به استان‌های ایران پس از آغاز مأموریت عنوان کرد و گفت: گشاده‌رویی مردم گیلان نمادی برای گسترش روابط 2 کشور است.

وی به همکاری دیرینه 2 کشور ایران و اتریش اشاره کرد و افزود: وجود اعتماد، عنصر اصلی ارتباطات گسترده بین 2 کشور است.

اشتفان شولتس به 700 سال روابط دیپلماتیک، 500 سال گفتگوی دیپلماتیک بین 2 کشور اشاره و خاطر نشان کرد: امسال یکصد و شصتمین سال افتتاح سفارت‌خانه اتریش در ایران است.

وی به وجود یک مؤسسه فرهنگی در تهران از سوی اتریش به عنوان تنها کشور اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم حجم مبادلات بین ایران و اتریش به دوران قبل از تحریم ایران برگردد که وابسته به برجام است.

سفیر اتریش به میزبانی کشورش در دوران مذاکرات ایران و 1+5 اشاره و خاطر نشان کرد: دولت و ملت اتریش معتقد است که ایران حق دارد از منافع برجام کمال بهره را ببرد.

وی افزود: تمام توان خود را برای استفاده از فرصت‌هایی که دکتر روحانی به گسترش ارتباطات بین 2 کشور اختصاص داده بکار می‌گیریم.

شولتس اظهار داشت: امیدواریم در مراودات اقتصادی بین 2 کشور گیلان سهم خوبی داشته باشد.

وی گردشگری و صنایع چوب و کاغذ را محورهای عملیاتی برای شروع همکاری‌های گیلان با استان‌های اتریش عنوان کرد و گفت: اتریش در موضوع گردشگری سبز و پایدار به عنوان یک کشور پیش‌رو مطرح است و از این ظرفیت برای گسترش ارتباطات کمال بهره را می‌بریم.

در پایان این دیدار سالاری تابلوی رشتی دوزی شده به عنوان یکی از صنایع دستی استان گیلان به سفیر اتریش اهداء کرد و سفیر اتریش نیز کتاب مشخصات دیدنی کشورش را به استاندار گیلان اهداء کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز