خبرگزاری کار ایران

رنجکش مطرح کرد:

اولویت ستاد مدیریت بحران آستارا کاهش چالش‌های حوزه آب است

کد خبر : ۶۱۶۵۴۵

فرماندار استاراگفت : اولویت فعلی ستاد مدیریت بحران در این شهرستان کاهش چالش های حوزه تامین و مصرف آب شرب و کشاورزی است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرزی بندر آستارا در سال جاری گفت: یکی از چالش های جدی در این شهرستان موضوع آب برای حوزه های شرب و کشاورزی است که باید با اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی و همکاری‌های مردمی نسبت به کاهش آن اقدام شود.

وی برنامه ریزی و طراحی سناریوهای مختلف مواجه با این چالش ها متناسب با شرایط شهرستان و موقعیت گردشگر پذیری و شرایط اقلیمی از مهمترین راهکارهایی است که باید مسئولان مربوطه اقدام کند.

به گفته وی ، آستارا به دلیل موقعیت جغرافیایی از جمله شهرستان هایی است که برغم پرباران بودن اما نداشتن زیر ساخت های مدرن ذخیره آب ، منابع آبی آن رودخانه ها ، آب های سطحی ، چاه‌ها و آب بندان ها هستند که گاهی به دلیل کاهش نزولات از یک طرف و افزایش مصرف آب به دلیل گردشگر پذیر بودن و همچنین عدم ذخیره مناسب آب دچار مشکل است.

فرماندار آستارا یاد اور شد : البته اقداماتی با توجه به ساخت سد لاستیکی در منطقه و پروژه های آبرسانی بخش عمده ای از این مشکلات در سال جاری برطرف خواهد شد اما  برنامه ریزی های جامع علمی و آموزش های مناسب به مردم در راستای فرهنگ سازی صحیح مصرف آب است.

رنجکش گفت : تمام تلاش ها باید در مسیر پیشگیری از چالش ها باشد و یکی از مهم ترین محورهای حوزه مدیریت بحران سیاست های پیشگیرانه است.

وی همچنین در این جلسه دستور رسیدگی به تامین آب برخی از مناطق دارای مشکل را صادر و خواستار عملیاتی شدن آنها تا قبل از خردادماه سال جاری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز