خبرگزاری کار ایران

فرماندار بندر آستارا خبر داد؛

موافقت استانداری گیلان با ساخت 2 شناگاه در آستارا

کد خبر : ۶۱۶۱۵۸

فرماندار بندر آستارا گفت: استانداری گیلان با ساخت 2 شناگاه مجهز و مدرن در طرح سالم‌سازی سفیر امید این شهرستان موافقت کرد که هدیه استاندار به مردم شهرستان آستارا است و این طرح ها به عنوان الگو در تعدادی از شهرستان های ساحلی استان ساخته خواهد شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در اولین جلسه ستاد ساماندهی و تفرجگاه‌های ساحلی شهرستان آستارا بیان کرد: این شهرستان به لحاظ موقعیت ممتاز گردشگری، مورد توجه استاندار گیلان است و طرح شناگاه های آستارا به عنوان آزمونه تا خردادماه امسال تکمیل خواهد شد.

وی اعتبار اختصاص یافته برای ساخت شناگاه ها را 40 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: باید از فرصت ساحل ها برای تقویت ابعاد فرهنگی و اقتصادی استفاده و با گسترش خدمات به روش های مختلف و متناسب با هدف های سازمانی، ساحل‌ها را مدیریت کرد.

وی اظهار کرد: سال گذشته هیچ غریقی در نوار ساحلی آستارا نداشتیم و خدمات ارائه شده باعث رضایت عمومی مردم شد اما باید دهیاران در طرح های سالم‌سازی روستاها و شهرداران در نقاط شهری جهت ایجاد تفرجگاه ها و جاذبه های گردشگری تلاش کنند.

رنجکش با بیان اینکه ناجیان غریق باید از اوایل خردادماه در نقاط خطرآفرین و طرح‌های سالم‌سازی آستارا مستقر شوند، ادامه داد: کمیته های هفت گانه امنیت و انتظامات، امر به معروف و نهی از منکر، پیشگیری از حوادث، فرهنگی، بهداشت و درمان، رفاه و اسکان و نظارت بر عرضه کالا باید برای اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی همت کنند و سال گذشته 22 برنامه فرهنگی و هنری در نوار ساحلی آستارا برگزار شد.

رنجکش با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی علاوه بر سواحل شهر آستارا باید در طرح سالمسازی بخش لوندویل آستارا نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: مدیریت طرح های ساحلی باید به افراد پویا، خوشفکر و طراح سپرده شود تا با تولید نشاط ، زمینه ماندگاری گردشگران فراهم شود.

فرماندار آستارا با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان آستارا، گفت: اگر بتوانیم از سواحل درست بهره برداری کنیم می توان در ابعاد فرهنگی اقتصادی و جنبه‌های مختلف نیز از این موهبت الهی استفاده بهینه کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا گفت: با ایجاد گسترش خدمات می توان به طرق مختلف بهره لازم را برد و با توجه به استقبال فراوان گردشگران  از سواحل آستارا باید از ظرفیت گردشگری موجود نیز بیشترین استفاده را برد.

رنجکش تولید فضای بانشاط اجتماعی در سواحل و استفاده از ظرفیت حضور گردشگران ساحلی را برای انتقال اهداف و برنامه های مختلف آموزشی براساس وظایف سازمان و دستگاه های اجرایی، فرصتی دانست که می تواند نقش مهمی در تحولات اجتماعی داشته باشد.

وی گفت: با برگزاری جلسات متعدد در حوزه فعالیت کمیته های شهرستان، با ۲۲ برنامه در سال گذشته جزو شهرستان های پیشتاز بوده ایم.

در ادامه جلسه برخی از مدیران اجرایی دیدگاه های خود را در هر چه بهتر بهره مندی از سواحل آستارا ارائه دادند و فرماندار نیز از اعضای ستاد خواست تا ظرف یک هفته کلیه برنامه های پیشنهادی را به ستاد ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز