خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس کل دادگستری گیلان انجام شد؛

افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان رودبار

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۹۶۱

باحضور رئیس‌کل دادگستری استان گیلان ساختمان جدید دادگستری شهرستان رودبار افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رودبار، مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان رودبار با حضور احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان،  نیاکان مدیرکل فنی مهندسی و نظارت استانهای قوه قضائیه، امام جمعه و جمعی از مسولان دستگاه های اجرایی و نظامی و انتظامی این شهرستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان  از همه دست اندرکاران احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان رودبار از جمله شهرداری و شورای شهر و فرمانداری این شهرستان برای تخصیص زمین محل احداث این بنا قدردانی کرد و ساخت این مجموعه را موجب تکریم مراجعین و جلب رضایت بیشتر مردم فهیم رودبار دانست.

وی با بیان اینکه ساختمان و تجهیزات به منزله ابزاری است تا بتوانیم در محیطی آرام و در شان مردم عزیزمان بهترین خدمات را به آنان ارائه کنیم اظهار داشت: ایجاد و توسعه این ابزار در خدمت رسانی موثر است اما شاکله این خدمت رسانی و جلب رضایت مردم عملکرد مطلوب همکاران محترم قضایی است.

این مقام ارشد قضایی در ادامه از همه قضات خواست تا وقت محدود خدمت به مردم را غنیمت شمرده و به بهترین نحو از این زمان برای برقراری عدالت در جامعه بهره ببرند.

وی جایگاه قضاوت را جایگاهی رفیع و متعلق به نبی اکرم (ص) و امامان معصوم توصیف کرد و بیان داشت: در این جایگاه مقدس بعد از یاد خدا حرمت بندگان خدا را باید به عنوان امری ضروری محترم شمرد.

رئیس شورای قضایی استان برقراری عدالت را از شیرین ترین امور جامعه دانست و با توصیه به صبر و شکیبایی در قضاوت افزود: صبر و شکیبایی را در اجرای عدالت سرلوحه کار خود قرار دهید و با تامل و خویشتن داری از اجری نیکو در کار خود بهره مند شوید.

رئیس کل دادگستری استان به قضات توصیه کرد تا به اقشار ضعیف جامعه و آنان که زبان گویا و صدای رسا برای بیان خواسته خود ندارند توجه بیشتری نشان دهند و افزود: به این افراد برای صحبت فرصت داده و به آنان خوب گوش فرا دهید اما در قضاوت بین فقیر و غنی فرقی قائل نشده و در جای خود به حق حکم صادر کنید.

سیاوش پور همچنین خاطرنشان کرد: دستگاه قضا مبرا از سیاست است و یک قاضی ضمن اینکه می تواند دارای نگاه سیاسی خاص خود باشد اما تحت هیچ شرایطی سیاست را وارد کار قضایی خود نکند.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم وجود تعامل بین دستگاه ها اشاره کرد و گفت: تفکیک قوا در قانون اساسی به معنای عدم تعامل بین قوا نیست بلکه به منظور تفکیک وظایف و ضابطه مند نمودن امورات تبیین شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی امروز گرفتار حجم زیادی پرونده است عنوان کرد:‌ در سال 96 نزدیک به 500 هزار پرونده وارد چرخه رسیدگی مراجع قضایی گیلان شده است و غالب این تعداد نیز مورد رسیدگی و اجرای احکام مربوطه قرار گرفته است.

سیاوش پور همچنین با اشاره به ورود سالانه 15 میلیون پرونده قضایی به چرخه رسیدگی در کل کشور، وجود این تعداد پرونده قضایی را امری نامبارک خواند و آن را معلول کم کاری ها، نقایص و عملکرد نامطلوب مسئولان و بخشی را مربوط به کم توجهی مردم به قوانین دانست.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه ریشه همه این اختلافات، نزاع ها و جرائم  به دست مردم آگاه و مسوولان غیرتمند این کشور قابل خشکاندن است افزود: همه باید همت کرده و در مقابل قانون نیز سرفرود آورده و تمکین کنیم.

نیاکان مدیرکل فنی و مهندسی و نظارت استانهای قوه قضائیه نیز در این مراسم از همکاری مسئولان شهرستان رودبار برای تخصیص زمین و ایجاد زیرساخت های لازم و همینطور زحمات مجموعه عمرانی دادگستری گیلان برای احداث این ساختمان با وجود همه کمبودها و مشکلات مالی موجود قدردانی کرد واظهار امیدواری نمود: در آینده شاهد اجرای پروژه های مشابه در سایر نقاط استان گیلان و در کل کشور باشیم تا در مسیر اهداف دستگاه قضایی که همانا اجرای عدالت است گام های موثرتری برداریم.

براری رئیس دادگستری شهرستان رودبار نیز در این مراسم عنوان نمود: حوزه قضایی شهرستان رودبار وسیع ترین حوزه قضایی استان است که در جنوبی ترین حد گیلان و در مرز استانهای زنجان و قزوین واقع شده است.

وی افزود: حوزه قضایی رودبار از 27 شعبه قضایی دایر و فعال در سه بخش دادسرا، محاکم عمومی و شوراهای حل اختلاف تشکیل شده است.

براری ضمن قدردانی از رویکرد رئیس کل دادگستری استان در توجه به نیاز شدید این حوزه قضایی به افزایش فضای فیزیکی، احداث ساختمان جدید دادگستری این شهرستان را حاصل این رویکرد و پاسخگوی نیاز این حوزه قضایی در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم رودبار و تکریم مراجعین دانست.

گفتنی است ساختمان جدید دادگستری شهرستان رودبار در زمینی به مساحت 5000 مترمربع در زیربنایی به وسعت 2400 متر مربع در سه طبقه ساخته شده است. برای ساخت این بنا که عملیات اجرایی آن از تیر 94 آغاز شد حدود 49 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز