خبرگزاری کار ایران

علی وارسته بهدانی مطرح کرد:

کشاورزان رودسری در کشت نشا برنج تعجیل نکنند/ارائه گزارش روزانه وضعیت آب تا پایان فصل کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۷۶۸

فرماندار رودسر از کشاورزان برنجکار این شهرستان خواست با توجه به سرمای بهاری و زودرس از کشت زودهنگام نشا برنج پرهیز کنند.

به گزارش ایلنا از رودسر، علی وارسته در نشست کمیته مدیریت آب این شهرستان با تاکید بر اینکه نباید در حوزه آب و آب‌رسانی بحران را به مردم منتقل کنیم، تصریح کرد و گفت: باید با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی مدون حوزه مدیریت آب را به بهترین شکل ممکن اجرایی و عملیاتی کنند.

وی فرآیند مدیریت آب را امری ضروری دانست و گفت: سال‌جاری در حوزه زیرساخت‌های کشاورزی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این شهرستان از محل منابع استانی لحاظ و در نظر گرفته شده که از آن در قالب تجهیز امکانات و لایروبی رودخانه‌ها هزینه خواهد شد .

وارسته با بیان اینکه هر قدر عمل لایروبی و پاکسازی رودخانه ها به بهترین شکل ممکن صورت گیرد اظهار کرد: به تبع آن بطور قطع مدیریت موضوع آب نیز بهتر خواهد شد .

وی از صدور مجوز خرید ۳ حلقه چاه کشاورزی و همچنین فضاسازی برخی چاههای عمیق محفوره در این شهرستان خبر داد .

وارسته برگزاری نشست مشترک با آب سواران و دهیاران را گامی مهم در مدیریت منابع آب ذکر و اظهار کرد: بی‌تردید برگزاری این نشست‌ها و جلسات می‌تواند خروجی خوبی در حوزه مدیریت آب به‌دنبال داشته باشد.

فرماندار رودسر به ضرورت بیمه کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: معتقدم باید این موضوع به جد مورد توجه قرار گیرد تا کشاورزان در مواجهه با حوادث احتمالی ضرر و خسران خود را در این زمینه دریافت کنند.

وی در پایان بر ضرورت لحظه به لحظه ارائه گزارش مربوط به وضعیت آب شهرستان تاکید کرد و گفت: باید تمامی اطلاعات روزانه درباره آب از سوی مسئولان به فرمانداری گزارش شود چراکه معتقدم امسال یکی از موضوعات مهم همین مبحث آب است که باید بطور جدی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز