خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مدیریت تروما در هرکشوری نشانه توسعه‌یافتگی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۰۱۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مدیریت تروما در هر کشوری نشانه توسعه‌یافتگی است. سیستم تروما یک نظام یکپارچه هماهنگ بین سازمان ها است.

به گزارش ایلنا از رشت، شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رویکرد بررسی پروژه‌های استراتژیک حوزه سلامت و اجتماعی شدن مقوله سلامت، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شد. 

شاهرخ یوسف زاده چابک – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک پیشاپیش هفته سلامت خواستار توجه بیشتر مسئولان به طرح اجتماعی شدن مقوله سلامت در این ایام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن اشاره به برنامه‌های تبیین شده حوزه سلامت در هفته سلامت، اظهار کرد: انضباط مالی، توسعه و توانمند سازی منابع انسانی و استفاده از پتانسیل خیرین سلامت، از زیر ساخت های لازم برای ارتقاء برند و توسعه فعالیت های بین‌المللی دانشگاه است. 

وی با بیان این که، برای ارتقای دانشگاه و تحقق چشم انداز دانشگاه باید نگاهی به دانشگاه های بزرگ دنیا بیاندازیم، خاطرنشان کرد: برای مطرح شدن در برنامه دانشگاه نسل سوم، باید در دو حیطه بین المللی سازی و برندسازی گام بر داریم. در این زمینه، مجتمع فن آوری های پیشرفته در دانشگاه از سال 96 راه اندازی شد.

یوسف زاده چابک با اشاره به استقرار پایلوت سیستم تروما در گیلان و اهمیت اجرای این طرح در ارتقای همه جانبه سلامت مردم، همکاری موثر بین سازمان‌ها را مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در اجرایی کردن طرح تروما دانست و یاد آور شد: در واقع مدیریت تروما در هر کشوری یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی است. سیستم تروما یک نظام یکپارچه هماهنگ بین سازمان ها است. 

ساماندهی و اجرایی کردن تروما، تدوین و تالیف محتوی آموزش های عمومی و تخصصی، عملیاتی کردن  برنامه ارتقای کیفیت مراقبت تروما و انجام اقدامات مداخله‌ای در چهارشنبه سوری و حوادث نوروز، از جمله اقدامات اجرای سیستم تروما در گیلان است. 

همچنین اجرایی کردن سامانه ثبت تروما، اجرا شدن سامانه ثبت سوختگی چهارشنبه سوری، اخذ موافقت قطعی برای ثبت غرق شدگی، فعال شدن بانک اطلاعات بیمارستانی، هلال احمر، اورژانس 115، تصادفات شهری و درون شهری در حال حاضر نیز به مرجله اجرا رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز