خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری رودسر:

رودسر مقام دوم چای گیلان را داراست / برای کیفیت سازی و ارتقا چای باید وارد فاز تحقیقاتی و پژوهشی شویم

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۸۵۶

سرپرست فرمانداری رودسر گفت: رودسر مقام دوم چای گیلان را داراست .

به گزارش ایلنا از رودسر، علی وارسته بهدانی در دیدار با رئیس سازمان چای کشور، یکی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان رودسر را در زمینه چای عنوان کرد و گفت : باید تلاش کنیم با حمایت همه جانبه از چایکاران رغبت آنان را برای ورود به صنعت چای و چایکاری افزایش دهیم .

وی بر ضرورت فرهنگ سازی بهینه در خصوص مصرف چای ایرانی تاکید کرد و افزود : این خود مشوق خوبی برای حمایت بیشتر از چای و چایکاران است و همه باید در این زمینه نگاه مسئولانه داشته باشند .

وارسته در ادامه از ادارات سطح شهرستان خواست موضوع استفاده از چای داخلی را جدی بگیرند و از مصرف چای خارجی پرهیز نمایند .

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر با اشاره به اینکه شعار سال با نام حمایت از کالای ایرانی مزین شده است اظهار داشت : این نامگذاری صرفا به این عنوان نیست که باید از کالای ایرانی حمایت کنیم بلکه ابتدا باید برای این امر بسترسازی نمود و آن ارتقا سطح کیفی محصولات ایرانی است و پس از آن می توانیم به حمایت از کالاهای ایرانی در سطح بین الملل بپردازیم .

وارسته بهدانی همچنین در این زمینه افزود:خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم و در امتداد آن دولت دوازدهم مطالبات چایکاران بصورت کامل واریز شده و اکنون در این خصوص مشکلی وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه برای شناساندن چای رودسر به سراسر ایران برنامه های متنوعی داریم عنوان کرد : برگزاری جشنواره ها و حتی تورهای دانشجویی و کارگاه های مختلف کیفی سازی و تجاری سازی از جمله اولویت های ما برای معرفی چای شهرستان رودسر است .

سرپرست فرمانداری رودسر همچنین با اشاره به کشاورز خیز بودن شهرستان رودسر گفت : جوانان این منطقه می توانند با حفظ این بستر و گذراندن تحصیلات دانشگاهی در همین رشته ارزشمند و حتی اقتصادی به رشد و جایگاه کشاورزی بصورت علمی و تخصصی تقویت بخشند .

وی اظهار داشت:با ارائه رشته‌های تخصصی کشاورزی با گرایش های مختلف به تناسب نیاز منطقه در دانشگاهها می توان شرایط تحصیل بصورت تخصصی را برای جوانان این منطقه فراهم کرد.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان چای کشور با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی بر ضرورت افزایش رغبت و تشویق مردم برای مصرف و خرید چای داخلی تاکید کرد و گفت : در سال های اخیر میل و گرایش مردم به مصرف چای داخلی به نحو قابل قبولی افزایش یافته است .

وی از اهتمام ویژه دولت نسبت به پرداخت حق و حقوق چایکاران یاد کرد و افزود : با وجود دولت تدبیر و امید میزان درآمد چای در سال های اخیر از دو رقمی به سه رقمی ارتقا یافته است و با تبلیغات وسیعی که در زمینه گسترش چای صورت گرفت صرفا کارخانجات بصورت تک محصولی فعالیت نمیکنند بلکه در بخش های ترکیبی ؛ دمنوش های گیاهی بصورت تلفیقی با چای و همچنین چای سفید و سبز و مواردی از این قبیل فعالیت می کنند که سود کارخانه دار را افزایش و زمینه حضور کارگران را بیشتر خواهد کرد .

روزبهان تاکید کرد: به تمام ادارات و هر برنامه تلویزیونی که می روم تاکید به استفاده از چای ایرانی دارم و امسال مصمم هستم با توجه به شعار سال ، هم در بخش کیفی سازی و هم در شناسایی چای ایرانی به مردم بیش از پیش تلاش نماییم تا بتوانیم هم کشاورز و هم جوانان را برای جذب در این بازار کار تشویق و راضی نگاه داریم .

وی احیای باغات چای و اعطای وام های به زراعی را از جمله اقدامات مهم دولت در راستای تشویق و ترغیب چایکاران برای تولید چای ذکر  و ابراز امیدواری کرد این وضعیت در سال جاری استمرار یابد.

رئیس سازمان چای کشور در پایان از انتخاب وارسته بعنوان فرماندار رودسر تشکر کرد و گفت : اگر فرمانداران در سطوح علمی و با پشتکار در ارتقا بحث چای ورود کنند یقینا به نتایج مثبت خواهیم رسید و شهرستان رودسر با وجود دکتر وارسته و با توجه به سطح علمی و تجربه چندین ساله شان می توانند چای رودسر را به جایگاه واقعی اش برسانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز